شما اینجا هستید

    اجتماعی » صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در آذربایجان غربی

رئیس اداره پیش‌یابی و پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و پیش‌بینی هواشناسی استان آذربایجان غربی اداره هواشناسی استان باتوجه‌به تداوم ناپایداری‌های جوی در نیمه شمالی استان هشدار سطح زرد هواشناسی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درناسسی مهدی صابری با اشاره به آخرین وضعیت شرایط آب‌وهوایی استان آذربایجان غربی اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و پیش‌بینی هواشناسی استان آذربایجان غربی اداره هواشناسی استان باتوجه‌به تداوم ناپایداری‌های جوی در نیمه شمالی استان هشدار سطح زرد هواشناسی صادر کرد.

صابری با اشاره به نوع و زمان مخاطره تصریح کرد: زمان شروع مخاطره از تاریخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ روز یکشنبه به‌صورت رگبار باران و رعدوبرق و در نقاط مستعد به‌صورت بارش تگرگ و وزش باد شدید موقتی خواهد بود.

وی اضافه کرد: منطقه اثر مخاطره در نیمه شمالی استان بوده و تا اواسط هفته جاری ادامه خواهد داشت.

صابری با اشاره به اینکه به علت سامانه بارشی احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نخواهد بود گفت: همشهریان در زمان بارندگی‌های شدید و آب‌گرفتگی معابر، از تردد در این معابر و از پارک خودرو در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها در زمان بارندگی خودداری کنند.

وی توصیه کرد: رانندگان در زمان بارندگی‌های شدید، بااحتیاط رانندگی کرده و از سرعت زیاد خودداری کنند.

رئیس اداره پیش‌یابی و پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: از بعد ظهر امروز وضعیت جوی استان شاهد افزایش ابر و گاهی وزش باد و در نیمه شمالی استان آذربایجان غربی برخی ساعات همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

وی با اشاره به وزش باد در استان عنوان کرد: سمت وزش باد در شمال شرقی و حداکثر سرعت چهار الی ۱۲ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود.

خاطرنشان می‌شود بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، طی ۲۴ ساعت آینده در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، برخی مناطق استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان، رشد ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

یکشنبه و دوشنبه در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی، بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16224

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد