شما اینجا هستید

    آرشیو » شهید چمران یک عابد کامل و سالک الی الله بود

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه شهید چمران را می‌توان یک عابد کامل و سالک الی الله دانست گفت: شهید چمران سلوک فکری و عملی داشته و شهید چمران در دین و دیانت ذوب شده و چیزی جز اسلام باعث خروش و شور او نبود.

به گزارش پایگاه اروم tv، محمدلو کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار اروم tv با اشاره به سالروز شهادت شهید دکتر چمران اظهار داشت: شهید چمران نه تنها یک شخص بلکه یک شاخص بود برخی افراد ویژگی‌ها و متغیرهای دیگری دارند و از شخصیت عبور کرده و شاخص می‌شوند.
وی ادامه داد: شهید چمران فرازمانی فرامکانی فکر و عمل می‌کرد توانست از محیطی که در آن بود فراتر نگاه کند.
محمد لو تصریح کرد: شهید چمران از یک سو به قله‌های علم در زمان خویش دست‌یافته بود و سوی دیگر انقلاب اسلامی را با تمام وجود شناخته بود و همهٔ هستی دنیایی خویش را فدای آن کرد.
کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: شهید مصطفی چمران با علم اندیشه و عقلانیت خود بر محیط غلبه می‌کند و باتوجه‌به مقتضیات زمان و باتوجه‌به تکلیفی که بر گردن داشته پیگیر اهداف خود بوده و هدف او عزت مسلمین بوده تا بتواند پرچم دین را بالا نگه دارد و محور برنامه‌های شهید چمران هویت دینی و اسلامی اوست.
محمد لو با اشاره به اینکه شهید چمران با دنیا بیگانه بود، طبق دست‌نوشته‌های خود شهید چمران دنیا در همهٔ زمینه‌ها به او روی خوش‌نشان داده بود گفت: علم، ثروت، بورسیه، مشهورشدن هیچ‌کدام از اینها در نگاه شهید چمران اصالت پیدا نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف چمران رضایت پروردگار بوده و چمران را می‌توان یک عابد کامل و سالک الی الله دانست و سلوک فکری و عملی داشته و بنده واقعی خدا بوده در این راستا در دین و دیانت ذوب شده و چیزی جز اسلام باعث خروش و شور او نبود.

محمدلو عنوان کرد: شهید چمران صاحب ویژگی‌های متعدد والایی است که هر کدام در جای خود در خور توجه است و یکی از نخبگانی بود که علاوه بر ویژگی‌های خاص علمی، سیاسی، نظامی و عرفانی، فردی اثرگذار بود.

وی خاطرنشان کرد: شخصیت و روش زندگی ایشان بر زندگی کسانی که در درازمدت یا طی دوران انقلاب و دفاع مقدس با او زندگی کردند بسیار مؤثر بود و شهید چمران فقط خدا را می‌دید و برای‌خدا کار می‌کرد .

محمد لو عنوان کرد: شهید چمران دانشجوی نخبه و ممتاز در همهٔ مقاطع تحصیلی، دانشمندی توانمند در علوم فنی و تخصصی، رزمنده و نابغه علوم نظامی و چریک چالاک جنگ‌ها بود و

وی با اشاره به اینکه با مطالعه زندگی و دست‌نوشته‌های ایشان، ذات خداجویی چمران می‌توان پی برد گفت: چمران مملو از ایمان بود در او مجاهدت و جهاد را می‌بینیم هم در او هجرت را شاهد هستیم.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: شهید چمران در مباحث شخصی به‌شدت فردی عاطفی، فروتن و اهل‌دل بود و جزئیات زندگی شخصی دلبری و دلربایی با همسر را می‌دانست .
وی تصریح کرد: شهید چمران نشان داد بحث خانواده از وی جدا نبود و در سخت‌ترین شرایط نامه‌نگاری می‌کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=13689

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد