شما اینجا هستید

    اجتماعی » سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش سومین پرونده قتل استان در شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف مستقر در زندان ارومیه خبر داد.

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی «درناسسی» با اشاره به پرونده‌های صلح و سازش در استان آذربایجان غربی اظهار کرد: فردی با هویت ش- ق مرتکب قتل شده بود که پرونده وی پس از رسیدگی به حکم قصاص نفس منتهی و در آستانه اجرا قرار داشت.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: به منظور تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم چندین جلسه سازش در شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف مستقر در زندان ارومیه برگزار که خوشبختانه این تلاشها منجر به نتیجه گردید و با گذشت اولیای دم از حق خود، محکوم از دار مجازات رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

وی یادآورشد: در استان آذربایجان‌غربی، پویش‌های صلح و سازش به نتایج قابل توجهی رسیده‌اند و بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ فقره پرونده در این استان به سازش ختم شده است.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرده است که با برگزاری پویش‌های فرهنگی، در استان آذربایجان غربی شاهد سازش‌های بیشتری در استان باشیم.
خاطرنشان می‌شود پرونده‌های سازش شامل موارد مختلفی از جمله قتل عمد که منجر به قصاص نفس و آزادی ۳۹۷ زندانی شده‌اند و این پویش‌ها نشان از ارادت مردم استان به اهل‌بیت (ع) دارد و از تلاش‌های مسئولین قضایی و همچنین هسته‌های جهادی بخشایش و بزرگواری اولیای دم بهره‌برده‌اند.
در استان آذربایجان غربی، اهمیت سازش و صلح در حل‌وفصل اختلافات و پرونده‌های قضایی به‌خوبی نمایان شده است. «پویش به حرمت علی (ع) می‌بخشم» که از پنجم بهمن‌ماه آغاز شده بود، به رهایی ۳۹۷ زندانی و سازش در ۱۱ فقره پرونده قتل عمد منجر شد. این پویش نه‌تنها به کاهش تعداد زندانیان کمک کرده، بلکه به‌عنوان نمادی از ارادت مردم استان به اهل‌بیت (ع) و ترویج فرهنگ بخشش و مهربانی در جامعه شناخته می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16009

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد