شما اینجا هستید

    اقتصادی » سنددار شدن ۵۵۰ هکتار از اراضی آذربایجان غربی

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی از سنددار کردن ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال که با محوریت کمیسیون رفع تداخلات و قرارگاه شهید سلیمانی ثبت‌اسناد زراعی با حضور مجری رفع تداخلات کشور و مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور برگزار می‌شد اظهار کرد: موضوع سنددار شدن اراضی زراعی به‌صورت ریشه‌ای و اساسی مورد پیگیری قوه قضائیه است و جلوگیری از خردشدن اراضی زراعی و صدور اسناد تک برگی کاداستر برای آنها بسیار حائز اهمیت و در دستور کارویژه دستگاه قضایی است.

عتباتی افزود: اعضای قرارگاه شهید سلیمانی به‌صورت جدی در خصوص کاداستر اراضی کشاورزی پای‌کار هستند و پیگیری‌ها تا صدور سند تک برگی برای کلیه اراضی کشاورزی در استان ادامه خواهد داشت.

مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان سنددار شده‌اند اضافه کرد: اقدامات در خصوص صدور اسناد کشاورزی برای مالکان باید سازنده و حمایتی باشد تا مردم داوطلبانه حاضر به سنددار کردن املاک زراعی خود شوند.

عتباتی به حضور مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری امور اراضی کشور و مجری رفع تداخلات کشور هم اشاره و گفت: حضور مدیران کشوری در استان غنیمت است و باید از این ظرفیت برای پیشبرد امور نهایت بهره را برد.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هم در این جلسه گفت: بسیاری از اختلافات و مشکلات در حوزه ثبت اراضی زراعی که یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی است باید با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه باید با رویکرد واقع‌بینانه به موضوع سنددار کردن اراضی زراعی نگاه و اقدام کرد گفت: آذربایجان غربی مقادیر قابل‌توجهی اراضی کشاورزی دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولین است.

احمدی مدیرکل دفتر مهندسی و حدنگاری و امور اراضی کشور و مجری رفع تداخلات کشور هم در این جلسه با تشکر ویژه از مدیریت دستگاه قضایی استان گفت: آذربایجان غربی در بررسی‌های به‌عمل‌آمده از لحاظ وضعیت ثبت‌اسناد زراعی وضعیت خوبی دارد که نشان‌دهنده هماهنگی و زحمات و تلاش‌های متولیان امر است.

وی افزود: آذربایجان غربی جزء استان‌های هدف است و برای سازمان بسیار اهمیت دارد و از نظر امنیت غذایی جزء قطب‌های کشور است که ضروری است هم صیانت و هم مساعدت شود تا رشد و ارتقای عملکردها در این استان تداوم پیدا کند.

احمدی تأکید کرد: خواسته سازمان، برنامه‌ریزی منظم برای تقویت و پیشبرد بهتر امور است.

وی افزود: خردشدن اراضی زراعی امنیت غذایی را به مخاطره می‌اندازد، لذا باید از خردشدن و تفکیک اراضی زراعی جلوگیری به عمل آید.

مجری رفع تداخلات کشور اضافه کرد: استفاده از ظرفیت مردم برای سنددار کردن اراضی زراعی هم لازم است و باید همکاری مردم دراین‌خصوص جلب شود.

همچنین احمدی به افزایش تعداد کمیسیون های رفع تداخلات در برخی از شهرهای استان هم تأکید و گفت: این امر می‌تواند سرعت کار را بالا ببرد و در زمان کوتاه‌تری نتایج هدف‌گذاری شده تحصیل گردد.

احمدی در پایان صحبت‌های خود قول مساعد حداکثری را برای اجرای کاداستر اراضی کشاورزی آذربایجان غربی داد.

در ادامه شهبازی مدیرکل جهاد کشاورزی، محبوبی مدیرکل بازرسی استان و سایر مدیران حاضر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16032

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد