شما اینجا هستید

    آرشیو » سردخانه‌های اتمسفری در آذربایجان‌غربی راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت:کشاورزان روستای بالوی ارومیه سالانه بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال محصول به کشورهای همسایه صادر می‌کنند.

خسرو شهبازی در گفتگو با خبرنگار درناسسی در خصوص صادرات محصولات کشاورزی اظهار داشت: استان آذربایجان‌غربی یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های صادراتی به‌خصوص میوه به کشورهای خارجی در کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: روستای بالو بزرگ‌ترین روستای کشور با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار جمعیت بزرگ‌ترین قطب صادرات محصولات کشاورزی در استان و کشور به شمار می‌رود و در این روستا ۵۳ واحد سردخانه وجود دارد که ۱۷ واحد در بخش سورت و بسته‌بندی و به‌صورت مکانیزه فعال هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: محصولات سیب انگور از این روستا به کشورهای دیگر صادر شده و سطح اراضی کشاورزی در این روستا ۷۵۵ هکتار است که سطح باغات بوده و ۵۰۰ هکتار باغات انگور و ۳۰ هکتار باغات سیب و ۱۵۰ هکتار باغات هسته‌دار است که نقش مؤثری در اشتغال پایدار در این روستا دارد.

شهبازی خاطرنشان کرد: روزانه ۵۰۰۰ هزار نفر مسئول سورت و بسته‌بندی و تأمین مواد برای صادرات محصول برای کشور هستند و در حدود ۱۵ میلیارد تومان از گردش مالی از پرداخت حقوق کارگران را دارد و گردش مالی این روستا از صادرات بیش از چهار میلیارد تومان در سال است یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی در کشور به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: در دو سال گذشته تأکید استاندار آذربایجان غربی بر سورتینگ و بسته‌بندی محصولات کشاورزی و فراوری در کشور و استان بود که راه‌اندازی آن انجام شود که در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار تن واحد سورت و بسته‌بندی وجود دارد که امر صادرات را در بخش کشاورزی تسهیل کرده است.

شهبازی خاطرنشان کرد: تاکنون در حدود ۳۰۰ هزار تن محصول پادرختی را به‌عنوان محصول فرآوری شده تحویل جامعه داده شده و پوره و کنسانتره سیب را نیز به کشورهای خارجی صادر شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش رو در استان عنوان کرد: راه‌اندازی سردخانه‌های اتمسفری در استان و سورت و بسته‌بندی مکانیزه از جمله برنامه‌های در پیشر سازمان است مه سورت و بسته‌بندی در داخل سردخانه و فضای بسته انجام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: از ۵۳ واحد سردخانه فعال در بالو در حدود ۱۸ واحد در حال سورت و بسته‌بندی بود که فقط دو واحد به سیستم‌های پیشرفته مجهز هستند و به امید است ۵۰ درصد این واحدها به تجهیزات مجهز ارتقا یافته وئ به پایانه و قطب صادراتی در استان و کشور معروف شود.

وی گفت: با روند که در این روستا پیش می‌رود انتظار می‌رود وضعیت اشتغال در روز به ۱۰ هزار نفر در منطقه ایجاد شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14762

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد