شما اینجا هستید

    اجتماعی » سازش ۴۱ درصدی پرونده دعاوی در آذربایجان غربی

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش بیش از ۴۱ درصد از دعاوی وارده به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کوپ‌های انتظامی آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

ناصر عتباتی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «درناسسی» از سازش بیش از ۴۱ درصدی از دعاوی در استان خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۴۱ درصد از دعاوی وارده به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کوپ‌های انتظامی آذربایجان غربی در سال گذشته به صلح و سازش تبدیل شده است.

عتباتی گفت: به‌منظور استفاده از ظرفیت دایره مددکاری، مشاوره اجتماعی کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها جهت برقراری صلح و سازش در راستای سیاست‌های قوه قضائیه به‌منظور کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم در تصمیماتی که در جلسات کمیته راهبردی قضایی انتظامی استان اتخاذ گردید، برای تعدادی از افسران نیروی انتظامی ابلاغ صلح یاری صادرشده است.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: این اقدام دستگاه قضایی استان منجر شد که در سال ۱۴۰۲ با تلاش نیروهای زحمت‌کش دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کوپ‌های انتظامی استان، ۷۸/۴۱ درصد از دعاوی وارده به این واحدها به سازش و مصالحه ختم شود.

عتباتی تصریح کرد: به عبارتی از ۶۷۶۸۹ دعوی ارجاع شده ۲۸۲۸۶ فقره منجر به مصالحه شده است و این آمار سازش بالا، نشان از ظرفیت این واحدها در تبیین فرهنگ صلح و سازش در جامعه و کاستن از ورودی نامتعارف به محاکم دارد که بسیار ارزشمند است.

خاطرنشان می‌شود سازش، به‌عنوان یک رویکرد حل اختلاف، نقش مهمی در حقوق و جامعه‌شناسی دارد. این روش که بر پایه تفاهم و توافق طرفین مبتنی است، می‌تواند به کاهش تنش‌ها و ایجاد صلح پایدار در جامعه کمک کند. سازش می‌تواند به کاهش تعداد پرونده‌های قضایی کمک کند و از این طریق، فشار کاری بر دستگاه قضایی را کمتر و این امر به نوبه خود، منجر به افزایش کارایی و سرعت رسیدگی به پرونده‌های باقی‌مانده می‌شود.
سازش به ترویج فرهنگ صلح و تفاهم در جامعه کمک می‌کند. این فرهنگ می‌تواند به‌عنوان یک الگوی رفتاری مثبت در بین افراد جامعه نهادینه شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15996

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد