شما اینجا هستید

    آرشیو » زنده نگه داشتن روز قدس مسئله اول جهان اسلام است

مدیر حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه با بیان اینکه زنده نگه داشتن روز قدس مسئله اول جهان اسلام است، گفت: از جمله وظایف و اهداف راهبردی در دنیای اسلام، حفظ انسجام و وحدت اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری ارومtv، حجت الاسلام محمدباقر حسن‌زاده در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه زنده نگه داشتن روز قدس مسئله اول جهان اسلام است، اظهار کرد: از جمله وظایف و اهداف راهبردی در دنیای اسلام که مورد توصیه اسلام است، حفظ انسجام و وحدت اسلامی بوده و برای حفظ انسجام بین‌المللی میان مسلمانان، نیازمند ایجاد اهداف مشترک و تبیین آن در سطح جهان اسلام هستیم تا حول آن هدف مشترک، امت واحده تشکیل گیرد.

وی تصریح کرد: اساسا تشکیل امت واحده از اهداف کلان و راهبردی مورد توصیه اسلام است و در این بین، اعتراض به ظلم علیه فلسطینیان می‌تواند یک ندا و فریاد مشترک بین‌المللی در جهان اسلام باشد و برای این مهم معمار کبیر انقلاب اسلامی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان جمعه اعتراض علیه رژیم غاصب و فریاد تظلم فلسطین مظلوم اعلام کرد که همان روز جهانی قدس باشد.

مدیر حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه در ادامه با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) بیان کرد: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران فرمود«تا ظلم هست، مبارزه هم هست» بنابراین باید فرهنگ ایستادگی و مقاومت و استقامت در بین امت‌های اسلامی ترویج یابد.

وی افزود: برای همین است که می‌توان از گروه‌هایی که امروز در میدان مبارزه و جهاد علیه ظالم هستند، حمایت کرد و لازمه این حمایت، تبیین اندیشه آن گروه‌ها و روشنگری در مورد آنها و گسترش فرهنگ آن مبارزان و جهادگران وسط میدان است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده گفت: در این میان جامعه هدف باید امت‌ها و ملت‌ها باشند چرا که دولت‌ها به جهت تعلقات سیاسی‌شان، عاجز از حمایت و روشنگری هستند.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تلاش همه جانبه در سراسری کردن اعتراضات جهانی مستمر علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: بی‌تردید رژیم غاصب اسرائیل یک دولت کوچک نیست که به سادگی از کنارش رد شد بلکه تندیس یک ظالم و غاصب تمام عیار است که از قضا مورد حمایت برخی دولت‌ها نیز قرار گرفته است.

مدیر حوزه علمیه امام خامنه‌ای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این رژیم نزدیک به ۸۰ سال است که غاصبانه و ددمنشانه، ملتی را به زنجیر کشیده و خانه‌های‌شان را ویران کرده و زنان‌شان را اسیر و مردان و کودکان را به شهادت رسانده است.

وی تأکید کرد: در این راستا باید تمام جهان را علیه این ظلم شوراند و آتش اعتراضات را شعله‌ور کرد تا دیگر کسی جرأت نکند ملتی را چنین به اسارت بکشاند و هر روز کودکانی را به شهادت برساند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده در ادامه با اشاره به لزوم تأکید بر استفاده حداکثری از فضای مجازی و جنگ روانی علیه صهیونیست‌ها گفت: امروز فضای مجازی میدانی برای مبارزه حقیقی حق و باطل شده است اما متأسفانه عده‌ای ظلم‌های خویش را در این فضا بزک کرده و به نام نجات ملت‌ها معرفی می‌کنند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر فضای مجازی یک ظرفیت اساسی برای هدایت و روشنگری و جهاد است و در این میان جبهه حق علیه باطل باید سهم خویش را فراموش نکند و از این فضا برای جهاد تبیین و حمایت علیه ظالمان استفاده کند.

مدیر حوزه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه تأکید کرد: رژیم صهیونیستی ظالمی است که باید با استدلال و تبلیغات در فضای مجازی نه تنها رسوا شده بلکه به اضمحلال برده شود و همچنین باید در قبال جنگ روانی که آن رژیم و ایادی اش در فضای مجازی به راه انداخته اند، به جهاد مقدس تبیین و تبلیغ روی آورد.

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=12958

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد