شما اینجا هستید

    آرشیو » رویکرد دولت سیزدهم محرومیت‌زدایی است

عدالت‌محوری و محرومیت‌زدایی از اولویت‌های اصلی دولت است که دولت سیزدهم توانست روند عدالت‌محوری و محرومیت‌زدایی را سرعت بخشد.

به گزارش پایگاه خبری درنا سسی، با روی کار آمدن دولت آیت‌الله رئیسی یکی از شعارهای اساسی دولت سیزدهم محرومیت‌زدایی و عدالت مردمی بود در این راستا دولت توانسته است با درنظرگرفتن ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای محرومیت‌زدایی و تنوع‌بخشی به حمایت‌های اجتماعی و توانمندسازی مستضعفان گام‌های بلندی بردارد.

طی این روزها شاهد تحول مناسبی در خصوص دستاوردهای دولت با قابلیت رقابت جهانی در عرصه اقتصادی، نظامی، علمی، سیاسی به‌ویژه دیپلماسی فعال هستیم و دولت سیزدهم در هر سطحی از قشر کم‌توان جامعه غافل نبوده و توانمندسازی آنها در کانون توجه قرار دارد.

محرومیت‌زدایی یکی از شاخص‌ها و اهداف نظام اسلامی است که در دیدگاه امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و دولتمردان پس از انقلاب پررنگ و موردتوجه قرار گرفت، یکی از شعارهای بزرگ انقلاب اسلامی این بود که باید عدالت اجتماعی توسعه پیدا کند و ارائه خدمات نیز متوازن در تمام نقاط کشور باشد.

در این راستا باید بیان کرد دایره تلاش‌های دولت در تمامی وزارت‌خانه و سازمان‌ها بسیار گسترده است. انرژی، نیرو، مسکن، راه، مالیات، بانک، بیمه، آموزش پرورش، محیط‌زیست که دستاوردهای مؤثری در این زمینه حاصل شده است که از جمله این دستاوردها می‌توان به تلاش برای تأمین مالی با آثار غیر تورمی و کاهش رشد نقدینگی از حدود ۴۶ درصد در سال ۱۳۹۹ به ۳۱.۱ درصد در سال ۱۴۰۱، پیگیری و حل مشکلات بنگاه‌های تولیدی و رفع موانع تولید، ارتقا جایگاه ایران در نظام نوآوری جهانی و رسیدن به پله ۵۷، حمایت از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری، مردمی‌سازی یارانه‌ها و شناسایی ۲۴ میلیون نفر دهک اول تا سوم ضعیف جامعه، افزایش ۵۰ درصدی سرانه مستمری خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

بنابراین دراین‌خصوص مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم در استان به ارائه مطالبی پرداختند که در ادامه می‌خوانیم .

اجرای ۷۲۴ طرح عمرانی در آذربایجان غربی

جعفر برزگر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی با بیان اینکه نگاه به روستاها در دولت سیزدهم بر اساس رویکرد محرومیت‌زدایی است و در راه تحقق این مهم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود، عنوان کرد: طی دو سال گذشته ۷۲۴ طرح عمران و آبادانی روستاها با اعتباری بالغ بر ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.

وی ادامه داد: امسال نیز ۲۳۴ طرح هادی در روستاهای آذربایجان غربی و آسفالت معابر در ۱۵۴ روستا با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه آسفالت معابر روستایی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بنیاد مسکن برای توسعه کالبدی روستا است، عنوان کرد: طی دو سال گذشته آسفالت معابر ۲۶۰ روستای استان از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تا پایان مهرماه به اتمام خواهد رسید.

برزگر با اشاره به اجرای طرح هادی در سطح روستاهای استان تصریح کرد: طرح‌های هادی در قالب بهبود محیط روستایی بالابردن سطح استانداردهای زندگی، توسعه خدمات روستایی به روستائیان، افزایش رضایتمندی ساکنان مناطق اجرا می‌شود .

این مقام مسئول اضافه کرد: مناسب‌سازی روستا جهت ماندگاری روستاییان و مهاجرت معکوس به روستاها به طور ویژه موردتوجه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است چرا که در همه طرح‌های هادی روستایی مسائل مربوط به مناسب‌سازی محیطی مورد بررسی قرار گرفته و در تهیه اجرای طرح هادی انجام می‌شود.

وی با اشاره به بخش عمران روستایی خاطرنشان کرد: در ساخت بخش مسکن مقاوم تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ مسکن مقاوم روستایی برای اخذ تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده قرار بین آنان نیز منعقد شده است.

افتتاح ۱۴۸ کیلومتر راه در آذربایجان غربی 

سید محسن حمزه لو در خصوص اقدامات انجام‌یافته به خبرنگار درناسسی اظهارداشت: در دو سال اخیر باتوجه‌به عنایت دولت سیزدهم ۱۴۸ کیلومتر راه در آذربایجان غربی گه ۸۴ کیلومتر آن بزرگراه و ۶۴ کیلومتر راه اصلی با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال افتتاح شده است.

وی با اشاره به تردد از مرز تمرچین و پیاده رویی اربعین عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه طی امسال مرز تمرچین برای دومین بار به‌عنوان مرز معین جهت تردد زائران اربعین از سوی وزارت کشور تعیین شد برای تسهیل در تردد زیرساخت‌های مناسب در این مسیر فراهم شده و ۵۶ کیلومتر از مسیرهای اربعین با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار و  ۶۰۰ میلیارد ریال اجرایی شد.

حمزه لو با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن گفت: یک هزار و ۲۰۲ واحد مسکونی از طرح‌های نهضت ملی مسکن و مساکن مهر در آذربایجان غربی با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید و تحویل متقاضیان شد.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۸۶۷ واحد در بخش مسکن مهر تمام شده که تحویل صاحبان آنها شد تا بخش دیگری از تعهدات صورت‌گرفته در قالب این طرح به همت دولت مردمی سیزدهم برآورده شود.

وی با بیان اینکه تنها ۶۳۶ واحد از مساکن مهر باقی‌مانده که تا هفته دولت به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان می‌شود تصریح کرد: همچنین ۳۳۵ واحد از این تعداد مربوط به طرح نهضت ملی مسکن بوده که تحویل متقاضیان شد.

وی اضافه کرد: تاکنون برای ۳۰ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی تخصیص پروژه انجام‌گرفته این افراد تعیین تکلیف شده‌اند و همچنین دو برابر سهمیه تعیین شده تخصیص زمین صورت‌گرفته است.

حمزه لو افزود: این اداره کل اهتمام ویژه‌ای بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استاندارد و حدود ۷۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان پرداخت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: اجرای عملیات ساخت مسکن در طرح نهضت ملی با جدیت دنبال می‌شود و در حال حاضر بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در مرحله فونداسیون، حدود چهار هزار واحد دیگر در مرحله سقف و اسکلت قرار دارند.

حمزه لو اضافه کرد: سهمیه استان آذربایجان غربی برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی ۲۰۳ هزار و ۹۲۹ واحد است و ۱۷۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی ثبت‌نام کردند که ۳۶ هزار نفر آنها واجد شرایط نهایی هستند.

وی تصریح کرد: دو هزار و ۹۳۹ واحد مسکونی شهری و روستایی از طرح‌های مسکن حمایتی در آذربایجان غربی هم‌زمان با سراسر کشور و این تعداد واحد مسکونی در سطح استان قرار دارند و از طرح‌های حمایتی مسکن شهری و روستایی هستند که امروز هم‌زمان با سراسر کشور افتتاح شدند که این واحد در قالب خودمانی شهری، خودمالکی بازآفرینی شهری، گروه‌های چند خانواری حمایتی و خودمالکی روستایی احداث شده‌اند.

وی بیان کرد: طرح‌های نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی با جدیت دنبال می‌شود و اجرا، تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی به متقاضیان واجد شرایط در اولویت است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تاکنون برای بیش از ۳۰ هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی تخصیص پروژه انجام‌گرفته این افراد تعیین تکلیف شده‌اند و همچنین دو برابر سهمیه تعیین شده تأمین زمین صورت‌گرفته است.

وی با اشاره به محورهای حیدرآباد_نقده، نقده پیرانشهر، تقاطع محمدیار، کریدور بزرگراهی غرب، پیرانشهر سردشت، شاهین‌دژ تکاب، خوی فیرورق، قره ضیالدین حمزیان، وروردی سیه چشمه، ریحان‌آباد شهرک صنعتی که پروژه‌های ملی و استانی بوده است عنوان کرد: طی امسال ۵۶ کیلومتر از مسیرهای اربعین با اعتبار بالغ بر ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد در آذربایجان غربی افتتاح شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14467

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد