شما اینجا هستید

    سیاسی » روند پیشرفت و توسعه آذرباجان‌غربی شتاب گرفته است

استاندار آذربایجان غربی گفت: مسیر رشد و توسعه استان ریل‌گذاری شده و بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، روند پیشرفت و توسعه آذربایجان غربی شتاب گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» محمدصادق معتمدیان در نشست با منتخبان آذربایجان غربی در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: کاراهای بسیاری برای حل مشکلات مردم انجام شده است؛ ولی برای رسیدن به نقطه مطلوب، مسیری طولانی در پیشرو بوده و جهت رفع مطالبات بحق مردم اهتمام جدی داریم.

وی همچنین امنیت پایدار در استان را زمینه‌ساز توسعه دانسته و خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی به برکت ایثارگری‌ها و از جان گذشتی‌های رزمندگان اسلام به‌ویژه نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی، یکی از استان‌های امن کشور بوده و این مسئله زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران در استان فراهم کرده است.
استاندار آذربایجان غربی از همراهی مردم با مسئولان در راه توسعه و پیشرفت استان نیز قدردانی کرده و افزود: مسئولان استان با کار شبانه‌روزی در راستای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

معتمدیان همچنین با اشاره به مشارکت ۴۷ درصدی مردم استان در انتخابات اخیر، اضافه کرد: مردم آذربایجان غربی کار و تلاش شبانه‌روزی مسئولان برای رفع مشکلات را می‌بینند و با حضور در عرصه‌های حمایت از نظام اسلامی، با مسئولان استان همراهی می‌کنند.

وی در ادامه توسعه متوازن را از اولویت‌های مهم دولت در استان عنوان کرده و افزود: در سفرهای شهرستانی نقشه راه استان مشخص شده و بر اساس عدالت، محرومیت‌زدایی و توسعه متوازن، برنامه‌های اصلی را در شهرهای مختلف آذربایجان غربی اجرا می‌کنیم.

استاندار آذربایجان غربی به‌ضرورت همراهی و همدلی تمامی مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز تأکید کرده و یادآور شد: برای رفع مشکلات مردم و رسیدن به نقطه مطلوب رشد و توسعه آذربایجان غربی، وحدت و همراهی تمامی مسئولان در کنار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی روند توسعه استان را شتاب خواهد بخشید.

وی در ادامه با اشاره به محدود بودن منابع مالی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری، اظهار داشت: تلاش می‌شود از ظرفیت‌های دیگر قانونی چون صندوق توسعه ملی و صندوق نوآوری و شکوفایی، بازار سرمایه و بورس در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و تقویت زیرساخت‌های اقتصادی استان، استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی به نام‌گذاری سال جدید تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری نیز اشاره کرده و افزود: برای افزایش مشارکت مردم در روند توسعه و پیشرفت استان و همچنین مشارکت بیشتر آنان در روند توسعه اقتصادی، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت می‌گیرد.

معتمدیان همچنین با اشاره به آماده‌بودن زیرساخت‌های اقتصادی استان جهت حضور سرمایه‌گذاران، تصریح کرد: وجود شهرک‌ها و نواحی اقتصادی در مناطق مختلف استان، منطقه آزاد تجاری ماکو و منطقه ویژه اقتصادی ارومیه – سرو، زمینه حضور سرمایه‌گذاران را فراهم کرده است.

وی در پایان با تأکید بر بااهمیت روان‌سازی رونده سرمایه‌گذاری در استان، افزود: با رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران جهت حضور در آذربایجان غربی، روند فعالیت‌های اقتصادی در استان تسهیل می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16073

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد