شما اینجا هستید

    آرشیو » روان‌سازی مبادلات مرزی از مهمترین اهداف نشست استانداران است

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ارتقا همکاری‌های مشترک اقتصادی سیاسی و فرهنگی و روان‌سازی مبادلات مرزی از مهمترین اهداف این نشست است.

به گزارش پایگاه خبری  اروم tv، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در نخستین نشست استانداران هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق که با حضور وزیر کشور در هتل آنا ارومیه آغاز شد، اظهار داشت: یکی از سیاست‌ها و دستورات رییس جمهور توسعه روابط همه جانبه و با کشورهای همسایه است که باعث ایجاد سیاستی امنیت ساز است.

وی ادامه داد: ارتقا همکاری‌های مشترک اقتصادی سیاسی و فرهنگی و روان سازی مبادلات مرزی از مهمترین اهداف این نشست است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین ادامه داد: ارتقا ظرفیت‌های در بازارچه‌های مرزی، افزایش صادرات خدمات فنی مهندسی، ایجاد معابر جدید در اشنویه و‌میرآباد، حمل یک سره ترانزیت و‌حمل ونقل، حذف قوانین دست و پا گیر گمرکی و افزایش ارتباطات فرهنگی و‌ اجتماعی از پیشنهادهای ما به هیئت اقلیم کردستان عراق در این نشست است.

معتمدیان خاطرنشان کرد: افزایش سطح مبادلات در منطقه، حذف محدودیتها در صادرات و ترانزیت، ۲۴ ساعته کردن مرز تمرچین، بازگشایی مرز مسافری کیله سردشت، تردد زایرین از مرز تمرچین با تعامل کردستان عراق در اربعین حسینی در سال گذشته از جمله دستاوردهای دیپلماسی منطقه بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=13568

برچسب ها:
مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد