شما اینجا هستید

    اقتصادی » رشد شاخص طرح‌های هادی روستایی در آذربایجان غربی 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از رشد ۶ برابری شاخص بازنگری طرح‌های هادی روستایی در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» جعفر برزگرمدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی درناسسی در خصوص بازنگری طرح‌های هادی روستایی اظهار کرد: از مجموع دو هزار و ۱۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان، تمامی روستاها دارای طرح هادی مصوب هستند و بر اساس افق ۱۰ ساله، طرح‌های هادی روستایی نیاز به بازنگری و مطالعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و عمرانی بر اساس نیازمندی و رشد شاخص جمعیت روستا را دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: از مجموع روستاهایی که افق ۱۰ ساله طرح آنها به اتمام رسیده است، تاکنون کار بازنگری ۷۳۲ روستا به اتمام رسیده است.

وی افزود: در راستای فعالیت‌های زیرساختی و توسعه کالبدی روستاها کار بازنگری طرح‌های هادی روستایی جزو اولویت‌های نخست است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تأکید کرد: در دو سال اخیر، شاهد رشد ۶ برابری بازنگری در طرح‌های هادی روستایی بودیم و در مجموع ۴۷۲ روستا در دوسال اخیر کار بازنگری طرح هادی آنها اجرا شده است.

برزگر عنوان کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌گرفته و اولویت‌بندی که با نظر فرمانداران محترم در سطح استان صورت‌گرفته است، کار بازنگری ۳۰۰ روستا نیز تا پایان شهریور ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: در راستای تأمین زمین مورد نیاز روستائیان و الحاق به محدوده در روستاها شیوه‌نامه‌ای از سوی استاندار محترم به فرمانداران ابلاغ شده است تا مشکلات و موانعی که در راستای تأمین زمین و اراضی در سطح روستاها وجود داشت در بازه ۴۵ روزه مرتفع گردد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد: بطور متوسط در پنج سال گذشته سالانه کار بازنگری ۵۵ روستا انجام می‌گرفت که در این دو سال با رشد ۶ برابری کار بازنگری ۴۷۲ روستا اجرا شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15279

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد