شما اینجا هستید

    اجتماعی » رتبه اول تولید نهال در کشور را داریم

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشور در حوزه تولید نهال را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» محمدصادق معتمدیان امروز در حاشیه غرس سه اصله نهال مثمر به مناسبت روز درختکاری و در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در سال‌های اخیر نهضت درختکاری در سطح کشور با استفاده از ظرفیت‌های دولتی و مشارکت‌های مردمی نهادینه شده است.

وی همچنین با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت سه نهال توسط هر ایرانی در طول سال، خاطرنشان کرد: کاشت نهال به یک فرهنگ عمومی در سطح کشور برای توسعه فضای سبز و جنگل‌ها تبدیل شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی به مزایای درختکاری در حوزه مدیریت آلاینده‌ها و هوای پاک نیز اشاره کرده و افزود: دولت سیزدهم رویکرد توسعه فضای سبز در کنار ایجاد منافع اقتصادی را برای مردم دنبال می‌کند.

معتمدیان همچنین از اختصاص هفت هزار هکتار به مزارع کاشت درخت برای تولید چوب در سطح استان در طول دو سال گذشته خبر داده و اضافه کرد: دولت سیزدهم در راستای رویکرد کاشت گیاهان دارویی و اقتصادی کردن حفاظت از منابع طبیعی، ۱۰ هزار هکتار را به کاشت بذر بومی با حمایت اداره منابع طبیعی و مشارکت مردمی، در آذربایجان‌غربی تخصیص داده است.

وی در ادامه با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای ایجاد نهالستان و توسعه فضای سبز استان فراهم شده، افزود: سالانه حدود ۲۱ میلیون نهال در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود که ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نهال آن توسط دولت و ۱۶ میلیون نهال نیز توسط بخش خصوصی تولید می‌شود.

استاندار آذربایجان‌غربی به ضرورت ایجاد کمربند سبز در شهرهای بزرگ استان نیز اشاره کرده و یادآور شد: با مطالعات و شناسایی مناطق مختلف در سطح استان، اقدامات قابل توجهی در راستای ایجاد نهالستان ها و حمایت از بخش خصوصی انجام شده است.

معتمدیان در پایان با اشاره به تمرکز دولت بر اقدامات نرم‌افزاری برای احیای دریاچه ارومیه، افزود: رویکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه، مدیریت کانون‌های گردوغبار با ایجاد طبیعی و غیرطبیعی در حاشیه این دریاچه بوده و با مطالعه ۱۰۰ هزار هکتار از مناطق مربوطه، ۷۵ هزار هکتار به مرحله اجرایی رسیده است.

خاطر نشان می‌شود محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی عصر امروز به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی سه اصله نهال مثمر غرس کرد.

روز درخت‌کاری یکی از روزهای سال است که در آن مردم تشویق به کاشتن نهال می‌شوند. این روز معمولاً در روزهای پایانی زمستان یا روزهای نخست بهار است. در ایران، ۱۵ اسفندماه هر سال روز درختکاری نام گذاری شده است. همچنین هفته منابع طبیعی از ۵ تا ۱۲ مارس برای گرامی‌داشت و یاداوری اهمیت گیاهان تعیین شده‌است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15615

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد