شما اینجا هستید

    اقتصادی » دولت توجه ویژه به مناطق محروم دارد

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران، توجه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در جمع مردم اظهار کرد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران، توجه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار است.

وی افزود: در ۴۵ سال گذشته، خدمات شایسته ای به مردم در مناطق روستایی و محروم ارائه شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه با بیان اینکه در مقایسه با قبل از انقلاب، شاهد افزایش ارائه خدمات به مردم هستیم، خاطرنشان کرد: تثبیت جمعیت روستایی از سیاست‌های نظامی اسلامی بوده و با آماده شدن زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی، زمینه برای تحقق این امر فراهم شده است.

معتمدیان به خدمات نظام اسلامی در حوزه‌های گازکشی، برق رسانی، بهداشتی و درمانی به دورافتاده‌ترین روستاهای کشور نیز اشاره کرده و افزود: در دولت سیزدهم نیز خدمات شایسته ای به مناطق محروم و کم برخوردار ارائه شده است.

وی همچنین اضافه کرد: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در آذربایجان‌غربی تا پایان دولت سیزدهم از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه کشورمان، این محدودیت ها کوچکترین وقفه ای در خدمت بی منت دولتمردان به مردم ایجاد نکرده است.

معتمدیان با بیان اینکه براساس توانمندی‌ها و مزیت‌های هر منطقه برای ایجاد فرصت‌ها و ظرفیت‌های اشتغال برنامه ریزی شده، تصریح کرد: ایجاد کارگاه‌های اقتصادی و فرآوری محصولات کشاورزی در جوار روستاها، در اولویت استان برای ایجاد فرصت های اشتغال روستایی است.

وی در پایان اظهار داشت: یک روستا در هر شهرستان به عنوان نمونه برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی شناسایی شده و از اجرای طرح های اشتغالزایی روستایی حمایت می‌کنیم.

روستای مافی کندی به عنوان قطب تولید مجسمه در سطح کشور فعالیت دارد و مافی‌کندی روستای بدون بیکار است و با راه‌اندازی واحدهای تولیدی برای دو هزار نفر فرصت شغلی فراهم شده است و دولت برای ارتقای و افزایش ظرفیت کارگاه‌ها آمادگی لازم را دارد.

تولیدات این کارگاه‌ها به کشورهای عراق، ترکیه، آذربایجان غربی، کشورهای همجوار صادر می‌شود.تمامی اهالی روستا به شغل مجسمه سازی مشغو‌ل‌اند و این روستا به روستای بدون بیکار در سطح کشور معروف شده است.

روستای مافی کندی در شهرستان سلماس ۸۰۰ نفر جمعیت دارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15428

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد