شما اینجا هستید

دوازدهم فروردین از روزهای مظلوم تاریخ است

یوم الله ۱۲ فروردین، آغاز رسمیت یافتن جمهوری اسلامی، نقطه عطف تاریخ انقلاب و طلیعه استقرار و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌آید.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برخی معتقد بودند که به دلیل علنی و صریح بودن همراهی مردم با جمهوری اسلامی نیازی به رفراندوم و به رأی گذاشتن نیست اما حضرت امام (ره)  به‌عنوان مخالف جدی این طرح، معتقد بود که ادامه انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی تنها با اراده و نظر مردم ممکن است و بر همین اساس بود که رأی بیش از ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی، این روز به یکی از روزهای ماندگار در تقویم ایران اسلامی تبدیل کرده است.

امام در پیامی که در چهارم فروردین ۱۳۵۸ پخش شد، صراحتا اعلام کردند که شما ملت ایران در انتخاب نوع حکومت آزاد هستید. یعنی می‌توانید به هر نظام مورد دلخواه رأی دهید اما خود من به جمهوری اسلامی رأی می‌دهم.

رفراندوم ۱۲ فروردین در حالی انجام شد که تنها ۵۰ روز از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود و هیچ ساختاری برای حکومت تشکیل و حتی طرح نشده بود. برگزاری رفراندوم بعد از ۵۰ روز در تاریخ هیچ انقلابی ثبت‌نشده است و بر همین اساس است که برخی مورخان می‌گویند رفراندوم ۱۲ فروردین به عنوان نماد مردمی بودن انقلاب اسلامی برای همیشه در تاریخ ثبت شده و هیچ رقیبی ندارد.

در این روز پربرکت نظامی متولد شد که نور اسلام ناب محمدی ( ص) را پس از گذشت قرن ها نه تنها در ایران اسلامی بلکه در سراسر جهان متجلی ساخت و حکومتی شکل گرفت که شعار اصلی آن « استقلال آزادی جمهوری اسلامی » بود.

آنچه این توصیف و تأیید را در این دوران عینیت بخشیده و به باور نزدیک می‌سازد، انقلاب کبیر اسلامی و با فاصله‌ای کوتاه تأسیس نظام مردم‌سالار دینی یعنی جمهوری اسلامی ایران همچنین بالندگی و اقتدار و درون‌زایی قدرت و عزت در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

تدبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) برای برگزاری همه‌پرسی و «آری» قاطعانه مردم به تشکیل نظام جمهوری اسلامی یک روز بزرگ و خاطره‌انگیز را برای ملت ایران رقم زد اما متاسفانه قرار گرفتن یوم الله ۱۲ فروردین، در ایام تعطیلات نوروز موجب شده تا این رویداد مهم، از روزهای مظلوم تاریخ سراسر افتخار انقلاب اسلامی باشد  و در شرایطی که دشمن تلاش دارد با سیاه‌نمایی، امید را از جامعه سلب کند، باید از فرصت مغتنم ۱۲ فروردین برای بیان دستاوردهای نظام و عمل به جهاد تبیین استفاده کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=12622

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد