شما اینجا هستید

    آرشیو » دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در آذربایجان غربی

 فرمانده انتظامی استان از دستگیری کلاهبرداری حرفه‌ای به بهانه سرمایه‌گذاری مالی با بیش از ۳۰۰ نفر شاکی در یکی از استان‌های هم‌جوار با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان، خبر داد.

سردار رحیم جهان‌بخش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» از دستگیری کلاهبرداری حرفه‌ای به بهانه سرمایه‌گذاری مالی با بیش از ۳۰۰ نفر شاکی در یکی از استان‌های هم‌جوار با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان، خبر داد.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در پی وصول شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در قالب سرمایه‌گذاری مالی (سبدگردانی و پرداخت سودی مازاد بر نرخ بانک) اقدام به کلاهبرداری کرده و سپس متواری شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و با بررسی و پالایش اخبار مشخص شد این شخص با به بهانه سرمایه‌گذاری مالی در شهرستان‌های پلدشت، خوی، ماکو و ارومیه اقدام به کلاهبرداری ۳۰۰ نفر از شهروندان کرده است.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در نهایت متهم در یکی از استان‌های هم‌جوار با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر شد.

جهان‌بخش در پایان با بیان اینکه متهم بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان درخواست کرد در زمان سرمایه‌گذاری در هر عنوان به مراجع معتبر و هشدارها و توصیه‌های پلیس توجه کرده و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

در ایران، مجازات جرم کلاهبرداری می‌تواند شامل حبس از یک تا هفت سال و جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده باشد، باشد همچنین، شخص مجرم به رد اصل مال به صاحب واقعی آن محکوم می‌شود در مواردی که کلاهبرداری‌ها دارای شرایط مشدد باشند، مجازات حبس می‌تواند از دو تا ۱۰ سال، جزای نقدی معادل مقداری که اخذ کرده و همچنین انفصال دائمی از خدمات دولتی باشد این مجازات‌ها باهدف جلوگیری از تکرار جرم و حمایت از حقوق شهروندان تعیین شده‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15651

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد