شما اینجا هستید

    آرشیو » دستان پرمهر زوج‌ جوان قفل‌گشای‌ آزادی زندانیان غیرعمد در ارومیه

دستان پر مهر زوج جوان به عشق الهی، قفل‌گشای‌ آزادی دو زندانی در ارومیه شد.

به گزارش پایگاه خبری ارومtv، درد، درد است، گاهی با یک هم دردی آرام می‌شوی، گاهی هم جان به لبت می‌کند، مثل درد زندان و  زندانی بودن به جرم غیرعمد، به همان اندازه که  لفظ «غیرعمد» از سنگینی این جرائم می‌کاهد، تحمل درد زندان رفتن برای زندانیان این جرائم سخت‌تر می‌شود، آن هم برای کسانی که در  انتهای ذهنشان جایی برای فکرکردن به چند و چون زندان نبوده است.

در این میان آزادی واژه‌ای زیبا و خوشایندی است که شاید بیشتر افرادی که در بند و دور از خانواده‌های خود به سر می‌برند آن را درک کنند و تنها روزنه امید آنان دستان پر مهر خیرانی باشد که خانه‌هایشان را در جشن‌ گلریزان، گلباران می‌کنند.

خیرانی که نه تنها اسیر ظواهر و زیبایی دنیا نشده‌اند بلکه آن را به پلی تبدیل کردند تا به خویشتن خویش نزدیک شوند و به انسانیت معنایی تازه و جانی دوباره بخشند، این چنین انسان‌هایی در استان آذربایجان‌غربی کم نیستند.

از دانشجو گرفته تا زوج‌های جوانی که با پس‌اندازها و هزینه‌ عروسی‌ خود مقدمات آزادی زندانیان با جرابم مالی را فراهم می‌کنند.

در این گزارش نیز روایتگر داستان زوج جوانی هستیم که به عشق رسول‌الله هزینه عروسی‌شان را کنار گذاشته و اسباب آزادی دو زندانی را فراهم کردند، انسان‌هایی که به خاطر بدهکاری مالی اسیر میله‌های زندان شده بودند.

عشق الهی، آزادی زندانی

پیمان مرادزاده جوان ۳۸ ساله اهل ارومیه کارشناس ارشد علوم سیاسی و  فیلم‌ساز و مستند‌ساز در حوزه دفاع مقدس و جبهه انقلاب و مقاومت ساکن تهران هستند که به همراه همسر خود هزینه ازدواج خودشان را برای آزادی زندانیان صرف کرده‌اند.

مرادزاده در این خصوص اظهار کرد: ما علاقه خاصی به حضرت محمد (ص) داریم، چرا که شرف مسلمانی از شخص حضرت رسول‌الله است در این راستا دوست داشتیم اقدامی به اسم مبارک ایشان انجام دهیم که همسرم پیشنهاد داد که هزینه ازدواج خودمان را برای یک کار خیر و ماندگار در نظر بگیریم.

وی گفت: طی بررسی‌های که همسرم انجام داد خواستیم باقی صالحاتی انجام دهیم و با این اقدام خود بتوانیم گرهی از مشکلات مردم باز کرده باشیم آزادی زندانیان موضوعی بود که اصلا به فکر بنده نمی‌رسید اما همسرم طی تحقیقاتی که انجام داده بود این پشنهاد را داد و من نیز از این اقدام استقبال کردم تا بتوانیم باعث آزادی مادران زندانی شویم.

مرادزاده افزود: هدف و نیت ما آزادی مادران زندانی بود که به دلیل اتفاقات پیش آمده و بدون اینکه جرمی مرتکب شده باشند در بند زندان افتاده‌اند، در این راستا هر بار که ما نیت آزادی بانوی زندانی را می‌کردیم و پیگیر آزادی بودیم خوشبختانه قبل از اقدام ما بانوی زندانی توسط خیر دیگری زودتر آزاد می‌شد و ما این فرصت را از دست می‌دادیم.

داماد خیر گفت: در بین پرونده‌های که پیگیر آزادی زندانیان بودیم دو پرونده نظر ما را جلب کرد یک پرونده پیرمردی بود که به دلیل زندانی شدن که ماه‌ها نوه‌اش به دنیا آمده بود آن را ندیده بود و فرد دیگری که به علت بیماری فرزند خود دچار بدهی شده بودند اما متاسفانه فرزندشان فوت کرده و ایشان به علت بدهکار بودن زندانی شدند که تصمیم به آزادی این دو فرد بگیریم و خوشبختانه این فرد آزاد و پرونده آنان نیز مختومه شد.

مرادزاده بیان کرد: بعد از این اتفاق ارتباط خوبی با ستاد دیه برقرار کرده است و چون خود کارگردان و مستندساز است دوست دارد در جهت فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی هرچه بیشتر افراد جامعه از این کار خیر و زندگی بخش مستندی بسازد.

اگر زمان صدبار هم اگر زمان صد بار هم به عقب برگردد همین کار را انجام می‌دهم

محبوبه کوهی در خصوص این اقدامی که انجام داده‌اند گفت: بعد از آشنایی و عقد رسمی با همسرم همیشه در این فکر بودم که برگزاری مراسمات عروسی جذابیت خاصی برایم نداشته و دلم می‌خواست کاری انجام دهم که ماندگار باشد.

کوهی بیان کرد: از دوران کودکی همیشه در این فکر بودم که چه کاری انجام دهم که ماندگار و هر بار که یاد آن می‌افتم حال را خوب کند و زمانی که در دوران نامزدی قرار داشتیم در فکر ساختن مدرسه‌ای در مناطق محروم بوده‌ایم اما متاسفانه تورم به قدری زیاد شده که نقدینگی لازم برای ساخت مدرسه دو کلاسه را هم نداشتیم.

وی بیان کرد: طی تمام این دوران  نامزدی بررسی‌های زیادی انجام دادم تا بتوانم هزینه عروسیمان را در جای مناسب خرج کنم و رایزنی‌های زیادی با سازمان‌های مربوطه انجام دادم از اوقاف و خرید لباس و دادن غذای گرم برای بچه‌های بهزیستی اما طی رایزنی‌های انجام شده موفق به ساخت مدرسه و اقدامات خیر دیگر نشدیم و فرصت مناسبی برای انجام این اقدامات پیش نیامد.

کوهی ادامه داد: بعد از بررسی انجام شده با ستاد دیه آشنا شدم و با توجه به نیتی که داشتم به اتفاق همفکری با همسرم تصمیم گرفتیم هزینه عروسی خودمان را برای آزادی زندانیان که جرمی مرتکب نشده‌اند و به علت اشتباه و مشکلات پیش آمده و بدون انجام جرم و جنایت زندانی شده‌اند در نظر بگیریم.

این عروس خانم  خیر عنوان کرد: ما خودمان ساکن تهران هستیم و خانواده همسرم ساکن ارومیه به طور کاملا اتفاقی افرادی از ستاد دیه انتخاب شد که اهل ارومیه بودند و مراسم کوچک عروسی ما به همراه چند نفر از خانواده و خواهر و برادرمان و خانواده زندانیان آزاد شده برگزار شد و شیرینی و حال خوب آن لحظات همیشه همراه من است.

کوهی عنوان کرد: اصلا حاضر نبودم این اقدام انجام شده رسانه‌ای شود چرا که حتی خانواده و خواهر و برادرهای خودم نیز از این اقدام خبر نداشتند اما طبق درخواست رییس امور زندان‌ها برای فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی افراد جامعه حاضر به این مصاحبه شدم.

عروس خیر گفت: آرزوی هر دختر جوانی برگزاری مراسم عروسی است اما اصلا به هیچ عنوان از این کار پشمان نیستم و این اقدام همیشه حالم من را خوب می‌کند .

وی عنوان کرد: قبل از این اقدام همیشه در این فکر بودم مگر می‌شود شخصی بدون اینکه مرتکب جرمی و گناهی شده باشد راهی زندان شود اما وقتی با ستاد دیه و امور زندانیان آشنا شدم متوجه این موارد شدم که کسانی هستند که بر اثر اتفاق ناخواسته در بند زندان شدند و باید از این افراد حمایت شود.

گزارش از نجیبه معصومی سرای

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=13375

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد