شما اینجا هستید

    آرشیو » دریافت حق و حقوق پرستاران تاپایان هفته جاری

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: دانشگاه علوم پزشکی پیگیر اصلاح روند دستورالعمل تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران بوده و تا پایان هفته جاری فاصله پرداختی ناشی از دستورالعمل جدیدترمیم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی درناسسی،طی روز گذشته بر اساس فیلم منتشر شده در فضای مجازی جمعی از پرستاران و کادر درمان بیمارستان امام خمینی ارومیه با برپایی تجمع نسبت به وضعیت معیشتی نامناسب و بی‌توجهی مسئولان اعتراض کردند و پرستاران و کادر درمان بیمارستان امام خمینی ارومیه در حیاط بیمارستان جمع و با سر داد شعار «پرستار داد بزن حقت رو فریاد بزن» اعتراض خود را در خصوص حقوق دریافتی و وضعیت معیشت به گوش مسئولان بیمارستان رسانند.

براین‌اساس خبرنگار درناسسی پیگیر موضوع بوده و برای در جریان قرارگرفتن موضوع مصاحبه‌ای با مسئولان مربوطه انجام داده است.

طبق پیگیری خبرنگار درناسسی و تماس با مدیر روابط‌عمومی بیمارستان امام خمینی ارومیه و بر اساس اعلام مدیر روابط‌عمومی این تجمع به علت اعتراض به نحوه پرداخت کارانه‌ها انجام شده بود که طی بیان مشکلات خود به مسئولان بیمارستان امام خمینی قول مساعد را از مسئولان برای پرداخت مابه‌التفاوت کارانه‌ها دریافت کردند.

لازم به یادآوری است کادر درمان و پرستاران نسبت به تعرفه‌گذاری‌ها در حقوق پرداختی به پرستاران و سطح پایین حقوق خود اعتراض داشتند و خواهان رسیدگی به معضلات صنفی و معیشتی این قشر شده‌اند.

ترمیم فاصله پرداختی ناشی از دستورالعمل جدید تعرفه‌گذاری پرستاری تاپایان هفته

مسعودی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در خصوص توزیع عادلانه تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران گفت: پیرو نشستی که در خصوص روند توزیع تعرفه‌گذاری پرستاری با همکاران گروه پرستاری و جلسه‌ای با حضور رئیس دانشگاه، معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه، مدیریت پرستاری و گروه اقتصاد درمان دانشگاه برگزار و مقرر شد در خصوص ترمیم فاصله پرداختی از طریق منابعی که در اختیار دانشگاه هست اقدام شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی در خصوص اصلاح روند دستورالعمل تعرفه‌گذاری چندین نوبت با وزارت بهداشت و درمان مکاتبه کرده است؛ اما همچنان پیگیر هستیم تا توزیع عادلانه بین همکاران پرستار انجام و پرستاران به حق‌وحقوق خود برسند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: طی تماس با معاون پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی این مجوز اخذ شده است تا بتوانیم برای پرستاران بخش‌هایی که به علت ضعف در قسمت‌هایی از دستورالعمل مربوطه و بر اساس سامانه کارآمد فاصله پرداختی زیادی داشتند این ترمیم انجام و تا پایان هفته جاری پرداخت شود.

مسعودی تصریح کرد: در تماس تلفنی با دکتر عبادی معاون پرستاری وزارت بهداشت و دریافت قول مساعد برای اصلاح روند در طراحی برنامه کارآمد انجام تا مشکلات موجود مرتفع شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: اعتراضات منطقی همکاران پرستار را قبول داریم و در راستای حل این مشکلات تلاش خود را خواهیم کرد؛ ولی این موضوع نباید روند خدمت‌رسانی به بیماران را تحت‌الشعاع قرار دهد.

مسعودی در ادامه افزود: دانشگاه علوم پزشکی همواره خود را در پرداخت معوقات پرسنلی متعهد و پیگیر دانسته و حل مشکلات معیشتی همکاران را وظیفه خود می‌داند به‌طوری‌که شاهد کاهش فاصله پرداختی‌ها در این مدت از ۱۴ ماه فاصله به ۴ الی ۵ ماه هستیم.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: سعی خواهد شد تعرفه خدمات پرستاری بخشهایی از قبیل اورژانس، اتاق عمل، درمانگاه و دیالیز را از طریق ظرفیت‌هایی که برای سیستم پرداخت کارانه کارآمد از طریق وزارت پیگیر هستیم طی چند روز آینده ترمیم شود.

محمدی تصریح کرد: با توجه به نوپا بودن تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، همچنان باید در مسیر ارتقا گام برداریم تا همکاران گروه پرستاری به طور کامل به حقوق خود دست پیدا کنند.

وی افزود: در خصوص پرداخت معوقات پرسنلی، با تمهیدات انجام گرفته خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی استان از پیشرو ترین دانشگاهها در پرداخت معوقات بوده و فاصله پرداختی از ۱۴ ماه به ۴ تا ۵ ماه کاهش یافته است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14765

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد