شما اینجا هستید

    آرشیو » دانش‌آموزان روستای بالانج در انتظار حمایت مسئولان

تحصیل در محیط امن و با آرامش تاثیر بسزایی در تحصیل و آموزش دانش آموزان دارد و فراهم سازی محیط امن برای آموزش از ضروریات یک سیستم آموزشی است.

به گزارش پایگاه خبری درناسسی، ماه گذشته گزارشی در رسانه درناسسی منتشر شد که در این گزارش به مشکلات مدرسه‌ای در روستای بالانج ارومیه اشاره شده بود. باتوجه‌به پیگیری خبرنگار درناسسی مدیر روابط‌عمومی آموزش‌وپرورش وعده رسیدگی به مشکلات مدرسه را داد خبرنگار این رسانه اعلام کرده بود تا مرتفع ساختن مشکلات مدرسه بالانج پیگیر موضوع خواهد بود.

براین‌اساس طبق تماس دوباره اهالی روستای بالانج و اوضاع نابسامان مدرسه دخترانه خبرنگار درناسسی برای بازدید از مدرسه و در جریان قرارگرفتن مشکلات عازم روستای بالانج ارومیه شد تا از نزدیک در جریان مراتب امر قرار گیرد.

طبق بازدید از محل مدرسه ابتدایی، دخترانه امینی ۱ و ۲ با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که عمده‌ترین مشکلات این مدرسه نبود سریدار، وجود کلاس‌های کانکسی با تعداد دانش‌آموزان زیاد در یک کلاس تنگ و با داشتن سیستم گرمایشی بخاری‌برقی است که آن‌گونه بایدوشاید کلاس‌های موردنظر گرم نمی‌شود و طبق مصاحبه با چندین نفر از اولیا از وضعیت موجود در مدرسه ناراضی بودند و خواستار ورود مسئولین مربوطه و مرتفع ساختن مشکلات بودند.

کلاس های کانکسی باید برچیده شود

یکی از اولیای مدرسه به خبرنگار درناسسی اظهار کرد: دبستان دولتی ایمان ۱و۲ دارای مشکلات فراوانی است که باتوجه‌به شمار زیاد دانش‌آموزان در منطقه بالانج انتظار می‌رود کلاس‌های کانکسی برچیده و به‌جای آن کلاس‌های مناسب درس و با ساخت و سازه مناسب بتی جایگزین شود.

وی ادامه داد: کلاس‌های کانکسی از درهای کوچک و تنگی برخوردار است و این کلاس ها مناسب آموزش نبوده و فرزندان ما از یک محیط آموزشی خوبی برخوردار نیستند و خدمات ارائه شده به فرزندان ما که آینده کشور در دستان این کودکان خواهد بود مناسب نیست.

اولیای دانش‌آموز اضافه کرد: این دبستان دولتی فاقد سراید دار بوده و کودکان ما مجبور به پاک‌کردن و تمیزکردن حیاط مدرسه است ما فرزندان خود را برای درس آموختن و آموزش به مدرسه فرستادیم و من مجبور هستم در کیف کودک خود دستکش یک‌بارمصرف بگذارم تا با جمع‌کردن زباله دستانش به میکروب آلوده نشود.

وی اذعان کرد: این دبستان دخترانه به علت نداشتن سرایدار از سرویس بهداشتی بسیار نامناسب و کثیف برخوردار بوده که این وضعیت در شان ما و فرزندان ما نیست و انتظار داریم مسئولین مربوطه رسیدگی لازم را دراین‌خصوص انجام دهند.

خانواده ها قادر به پرداخت هزینه اضافی نیستند

اولیای دیگری از دانش‌آموزان از مدیریت نامناسب گلایه‌مند بوده و تصریح کرد: باتوجه‌به شرایط نامساعد دبستان دولتی در هنگام ثبت‌نام مبلغ ۲۰۰ هزار تومان از هر اولیا دریافت کرده‌اند با اینکه مدارس دولتی حق دریافت وجه ندارد.

وی ادامه داد: باتوجه‌به نبود سرایدار طبق اعلام مدیریت مدرسه ماهانه مبلغی به میزان ۲۰ هزار تومان باید به مدرسه جهت نظافت و پول برق پرداخت شود.

اولیای دانش‌آموز خاطرنشان کرد: اغلب خانواده‌های این منطقه از قشر پایین در آمدی هستند و قادر به پرداخت مبالغ درخواستی نبوده و برخی از دانش‌آموزان به علت بی‌پولی خانه‌نشین شده و از نعمت درس محروم مانده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های آهنی و کانکسی بسیار زیاد بوده و کلاس‌ها کوچک و دو در سه و تنگ هستند که به راحتی جایی برای تردد ندارند و سیستم گرمایشی بسیار نامناسبی در کلاس وجود دارد.

دبستان دخترانه ایمان با کمک اولیا پابرجاست

اولیای دیگر عنوان کرد: بیش از ۲۰ سال است که دبستان دخترانه امینی به همین حالت بوده و هیچ‌گونه تغییر و تحولی و پیشرفتی در این مدرسه به وجود نیامده است.

وی بیان کرد: راه و محل تردد به مدرسه بسیار نامناسب بوده و مسیر مدرسه آسفالت نشده و با یک بارندگی مسیر گل‌ولای شده و روبه روی دبستان مسیر سیل گاه است و از حفاظ مناسبتی برخوردار نبوده و دائماً نگران تردد کودکان هستیم.

اولیای دانش‌آموز گفت: مکاتباتی فراوانی انجام شده و هزینه‌های از سمت اولیا جمع شده است و تاکنون مدرسه اگر پابرجا است به همت اولیای دانش‌آموزان بوده است.

وی تصریح کرد: اگر اتفاقی در مدرسه بیفتد آتش‌سوزی یا رعد و برقی رخ دهند کودکان در معرض خطر قرار دارند و وضعیت دبستان واقعاً اسف‌بار است و سقف کلاس‌های کانکسی نیاز به تعمیر دارند.

اولیای دانش‌آموز از وجود سگ‌های ولگرد در داخل مدرسه گلایه‌مند بود و از مسئولان امر درخواست رسیدگی به این موضوع داشت.

وی خاطرنشان کرد: در داخل مدرسه از لوازم ورزشی مخصوص بزرگسال تعبیه شده است که این مدرسه ابتدایی است و لزومی به تعبیه این لوازم نیست که طی چند روز اخیر دانش آموزی بر اثر استفاده از این لوازم بر زمین افتاده و از ناحیه صورت به شدت آسیب دیده است.

خاطرنشان می‌شود جو و حال و هوای مدرسه تأثیر زیادی بر موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان دارد و دانش‌آموزان باید در محیطی سالم و با امنیت بالا اقدام به آموزش ببینند و این موارد تأثیر بسزایی در تحصیل و روحیه کودکان و دانش‌آموزان دارد که بایستی مسئولین مربوطه اهتمام ویژه‌ای در فراهم‌سازی زیر ساخت‌های مناسب برای تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14658

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد