شما اینجا هستید

    آرشیو » خط‌ قرمز پلیس برخورد با تخلفات حادثه‌ساز

رئیس پلیس راهور انتظامی استان آذربایجان غربی با اشاره به کاهش تصادفات فوتی درون‌شهری به‌صورت 100درصدي در سطح استان، گفت: خط‌قرمز پلیس راهور استان در نوروز، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز است.

حجت مشتاق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» اظهار کرد: با فرارسیدن تعطیلات سال جدید و برنامه‌ریزی برخی از خانواده‌ها جهت سفرهای نوروزی، رعایت قوانین راهنمایی‌ورانندگی و توجه به توصیه‌های پلیس در قبل و حین سفر می‌تواند مانع وقوع حوادث ناگوار برای مسافران شود.

رئیس پلیس راهور انتظامی استان آذربایجان غربی با اشاره به کاهش تصادفات فوتی درون‌شهری به‌صورت ۱۰۰درصدی در سطح استان، گفت: خط‌قرمز پلیس راهور استان در نوروز، برخورد با تخلفات حادثه‌ساز است.

وی ضمن تقدیر از همراهی و رعایت قوانین توسط رانندگان با اشاره به کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی درون‌شهری از آغاز اجرای طرح نوروزی، بر خط‌قرمز پلیس در برخورد با تخلفات حادثه‌ساز تأکید کرد و گفت: این گونه خودروهای متخلف تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف خواهند شد.

رئیس پلیس راهور انتظامی استان خاطرنشان کرد: هدف پلیس ایجاد بستری ایمن برای سفرهای نوروزی شهروندان بوده و سلامتی هم‌وطنان قابل مماشات نخواهد بود، ضمن آنکه تردد ایمن و نظم ترافیکی اولویت پلیس بوده و با برهم‌زنندگان نظم و ناقضان مقررات راهنمایی‌ورانندگی برابر قانون، قاطعانه برخورد خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود پلیس آذربایجان غربی با تخلفات حادثه‌ساز به شدت برخورد می‌کند. این تخلفات شامل رانندگی با سرعت بالا، عدم استفاده از کمربند ایمنی، رانندگی در حالت مستی و نقض قوانین راهنمایی و رانندگی است. هدف از این برخوردها، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای است

برای رعایت نکات ایمنی در آذربایجان غربی، رانندگان باید به مواردی مانند استفاده از تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ در شرایط برفی و لغزنده، رعایت فاصله طولی مناسب با خودروی جلویی، کنترل سرعت و اجتناب از سفرهای غیر ضروری در شرایط جوی نامساعد، بررسی وضعیت فنی خودرو، از جمله برف پاک‌کن‌ها، بخاری، چراغ‌ها، و لاستیک‌ها قبل از سفر، آموزش و فرهنگ‌سازی ترافیکی برای کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ای، مانند عابران پیاده، دانش‌آموزان، و رانندگان موتورسیکلت توجه کرد و این اقدامات به منظور افزایش ایمنی و کاهش خطرات احتمالی برای همه کاربران جاده‌ای انجام می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15690

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد