شما اینجا هستید

    آرشیو » خصوصیات ویژه شهید مطهری در میان اساتید بسیار بارز و شاخص است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: خصوصیات ویژه شهید مطهری در میان اساتید بسیار بارز و شاخص است، احترام امام خمینی (ره) به جایگاه این شهید عزیز نشان‌دهنده ارج و منقبت ایشان است.

به گزارش پایگاه خبری حرف‌رک به نقل از ارومtv، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در دیدار با اساتید حوزه‌های علمیه استان به مناسبت سالگرد شهادت استاد مطهری، ضمن تقدیر از زحمات اساتید در راستای توسعه فرهنگ دینی و قرآنی، اظهار کرد: خصوصیات ویژه شهید مطهری در میان اساتید بسیار بارز و شاخص است، احترام امام خمینی (ره) به جایگاه این شهید عزیز نشان‌دهنده ارج و منقبت ایشان است.

وی افزود: مردم‌داری و دوری از تجمل نزد شهید مطهری باید به عنوان الگو و سرمشق طلاب و علما باشد، اقداماتی که ایشان در حوزه کودک انجام داده‌اند و تدوین کتاب داستان راستان یکی از نکاتی است که در خصوص اهمیت ایشان به تمام اقشار مردم می‌توان مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: این شهید بزرگوار، هر زمانی احساس وظیفه کرده نسبت به انجام آن و اقدام در راستای تعالی اسلامی اقدام نموده است.

وی تصریح کرد: برخورد و اقدام شهید مطهری در قبال درخواست تغییر قوانین اسلامی خانواده به سوی غیراسلامی و تذکر ایشان به نگارندگان درخواست، حاکی از عمق اعتقاد قلبی ایشان است که باید مورد توجه و عنایت اندیشمندان و طلاب باشد.

وی عنوان کرد: نگارش هر کتاب از شهید مطهری به دلیل تشخیص موضوع و تلاش برای رفع شبهات انجام شده که وظیفه را تشخیص داده و نسبت به اجرای و عمل به آن اقدام می‌کردند، امروز گاهی مشاهده می‌شود که عزیزانی در مقام و منصب خاصی دنبال شانیت ویژه برای خود هستند که باید برای اصلاح رفتار و منش به سیره و منش شهید مطهری تمسک جویند.

قریشی گفت: سخنرانی‌ها و خطابه‌های شهید مطهری از عمق وجود بود و این به معنای باور به گفته‌ها توسط ایشان است، اینکه فردی به گفته‌های خود اعتقاد و ایمان داشته باشد، این معنای ایمان واقعی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با تاکید بر لزوم پیگیری امور و احساس وظیفه توسط علما و روحانیون در جامعه، خاطرنشان کرد: ایمان دینی جزو موضوعاتی است که باید به آن تقید داشته باشیم و همانند شهید مطهری و دیگر شهدای اندیشمند در جایگاه دفاع از دین و اسلام قدم برداریم.

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=13415

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد