شما اینجا هستید

    آرشیو » حضرت قاسم(ع)الگوی شجاعت،ادب و وفاداری است

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: حضرت قاسم الگوی شجاعت و وفاداری بودند که نوجوانان ما با تاسی از الگوهای واقعه عاشورا می‌تواند برای آینده خود حضرت قاسم را به عنوان الگوی خود قرار دهند.

به گزارش اروم tv، علی مطهری در یازدهمین سوگواری «احلی من العسل» اظهار داشت : امام حسین کشتی نجات بشریت است و ایشان شخصیتی دارند که الگوی همیشگی تاریخ خواهند بود دانش آموزان حسینی هستید و امام حسین و سیره او را به عنوان سیره و الگوی خود قرار داده و یاد و خاطره ایشان را زنده نگه دارید.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد: پیام حسین بن علی برای ما پیام حق، عدالت و احقاق حق و عدالت است که باید همه داشته‌هایمان را در صحنه ‌بیاوریم همان طور که امام حسین همه داشته های خود را در طبق اخلاص گذاشته بودند.

مطهری گفت: امیدواریم بتوانیم آنچه که حسینی وار است و راه یاران باوفا این شخصیت را طی کرده حسینی وار زندگی کنیم .

وی با اشاره به واقعه عاشورا تصریح کرد: واقعه عاشورا برای هر قشر و سنی الگوی مناسبی دارد از شیرخواره گرفته نوجوان و جوان و زن و مرد که میتوان برای زندگی از این الگوها بهره‌مند شد .

مدیر کل آموزش و پرورش ادامه داد: امروز ششم محرم و منتصب به حضرت قاسم (ع) است که حضرت قاسم الگوی شجاعت و وفاداری بودند که نوجوانان ما با تاسی از الگوهای واقعه عاشورا می تواند حضرت قاسم را به عنوان الگوی خود قرار دهند.

مطهری با اشاره به اهداف برگزاری این اجتماع عنوان کرد: از اهداف برگزاری چنین مراسمات می توان به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گسترش فرهنگ عاشورایی و حضرت قاسم به عنوان یک الگوی فرهیخته و ارزشمند برای نوجوانان معرفی کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: نوجوانان آینده سازان این مملکت هستید که اگر الگوی مناسبی به آنان معرفی گردد با تاسی از بهترین الگو می‌توانند اینده کشور را به به خوبی بسازند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14257

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد