شما اینجا هستید

    آرشیو » جمهوری آذربایجان باطناب پوسیده رژیم صهیونیستی به چاه نیافتد/غیر اتکا بودن حکومت الهام علی اف

کارشناس مسایل سیاسی در خصوص سفر نخست وزیر رژیم صهیونسیتی به آذربایجان‌ گفت: رژیم صهیونسیتی به طناب پوسیده حاکمیت الهام علی آف دست دراز کرده و حکومت الهام علی اف یک حکومت قابل اعتماد و اتکا نبوده و خود این حکومت از درون متزلزل و با مشکلات تعارضات داخلی مواجه است.

 به گزارش پایگاه ارومtv، دکتر فتح الهی در گفت‌وگو با خبرنگار اروم tv در خصوص سفر اخیر رئیس رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان اظهار داشت: سفر نخست وزیر صهیونیستی به باکو در واقع در ادامه سیاست‌های ۱۰ساله رژیم صهیونیستی در منطقه آذربایجان و قفقاز است.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با یک برنامه چند پهلو و چند شاخه‌ای سعی دارد در حوزه تصمیم‌سازی مسکو و روسیه و ارمنستان نیز تأثیرگذار باشد.
کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: رژیم صهیونیستی کانال ارتباطی با دولت الهام علی اف آغاز کرده است و طی چند سال گذشته سفارت خانه آذربایجان در تل‌آویو از طریق دفتر هواپیمایی راه اندازی شد و ارتباط دیپلماتیکی این دو دولت از طریق همین دفتر هواپیمایی انجام می‌پذیرد.
فتح‌الهی تصریح کرد: این رژیم بنا دارد از طریق این ارتباط گیری سیاست‌های جریان‌های پان و ناسیونالیست آذری در ایران و ترکیه و باکو را پیگیری کند. وی با اشاره به تغییر موازنه قدرت در منطقه طی سال گذشته که آمریکا موازین راهبردی در حوزه خاورمیانه را تخلیه کرده و به آسیای جنوب شرقی سوق پیدا کرد گفت: به طور عملی موازنه قدرت‌ها بر خاورمیانه به نفع جبهه مقاومت سوریه و عراق لبنان و فلسطین و مباحث یمن بوده و با تغییر رویکرد عربستان در این منطقه شاهد دگرگونی‌ها شد.
این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: تأثیرات این دگرگونی‌ها در پاکستان و افغانستان و حتی در جمهوری آذربایجان نشان خواهد داد و رژیم صهیونیستی به شدت با تعارضات داخلی مواجه است برای اینکه فرار رو به جلوی انجام داده باشد در تلاش است در منطقه قفقاز ایجاد ناآرامی کند و به نوعی شکست‌های خود در برابر جبهه مقاومت فلسطین را تلافی کند .
فتح الهی تأکید کرد: تجربه ثابت کرده است هر چقدر رژیم صهیونیستی بیشتر تلاش می‌کند و برای قدرت دست و پا می‌زند در باتلاق خودساخته بیشتر فرو رفته و به طور عملی هیچ نتیجه‌ای مثبتی که عاید حاکمیت متزلزل و نامشروع رژیم صهیونیستی نخواهد شد.
وی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی به طناب پوسیده حاکمیت الهام علی آف دست دراز کرده است و حکومت الهام علی اف یک حکومت قابل اعتماد و اتکا نبوده و خود این حکومت از درون متزلزل و عدم مشروعیت آن باعث شده با مشکلات و تعارضات داخلی مواجه شود.
این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: شرایط منطقه به شدت رو به آگاهی عمومی و بیداری جریان‌های وابسته به جبهه عمومی مقاومت بوده و مردم منطقه آذربایجان، قفقاز و حتی ارمنستان، گرجستان جنوب روسیه بعد از قضایای اوکراین و روسیه و امپراطوری قدرت اقتصادی غرب دریافتند که صهیونیست‌ها مایه درد سر و مصیبت هستند.
وی تأکید کرد: اگر حکومت باکو اشتباه کند اتفاقی که در کریمه و اوکراین رخ داده و اتفاقاتی که در قفقاز تجربه شده است در باکو هم ممکن است رخ دهد .
این کارشناس سیاسی بیان کرد: عقلانیت حکم می‌کند جمهوری آذربایجان و دولت الهام علی اف با طناب پوسیده صهیونیست‌ها که متزلزل‌ترین حاکمیت در دنیا را دارد در چاه مشکلات نیافتد.
وی گفت: رژیم صهیونیستی در تلاش است به هر نحوی که شده است خود را به مناطق مرزی کشور ما برساند در این راستا در زمانی داعش ابزاری بود برای اهداف آنان که نتیجه آن را دیده است و مرزهای خود رژیم صهیونیستی آبستن حوادث است بنابراین اگر این رژیم بخواهد خود را به مناطق شمال غرب کشور و منطقه قفقاز و آذربایجان ایران نزدیک کند حقیقتاً دست‌های پیدا و پنهان جریان قدرت مقاومت اجازه این فرصت را به او نخواهد داد.
فتح الهی خاطرنشان کرد: بایستی آگاهانه این مسائل رصد شده و هوشیارانه شرایط مطالعه و به لحاظ رسانه‌ای بیدار بخشی مؤثری تدوین و تبیین شود تا رژیم صهیونیستی از فرصت خلأ جنگ روانی و جنگ ادراکی استفاده نکند در این راستا تمام این اقدامات آب در هاون کوبیدن بیش نیست و سالیان سال این رژیم در منطقه خاورمیانه در کشورهای عربی نتیجه‌ای حاصل نکرده و در منطقه آذربایجان که تمدن دیرینه دارد بتواند در جهت پیشبرد اهداف خود کاری انجام دهد. انتهای پیام
۱۱:۰۴ قبل‌ازظهر





 

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=13558

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد