شما اینجا هستید

    آرشیو » تولید زباله در ارومیه ۳ برابر میانگین جهانی است

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: میزان تولید زباله در ارومیه حدود 740 گرم در روز است که این میزان دو برابر استاندارهای جهانی است.

هادی بصاری در گفت و گو با خبرنگار ارومtv؛ با بیان اینکه، سرانه تولید زباله توسط به طور میانگین در شهرهای کشور ما دو تا سه برابر استاندارد جهانی است، اظهار کرد: میانگین میزان تولید زباله در  ارومیه حدود ۷۴۰ گرم در روز است درحالی‌که میانگین جهانی حدود ۴۵۰ گرم است.

وی افزود: در شهرهای توسعه‌یافته این میزان ۳۰۰ گرم است و ما حدود سه برابر استاندارهای مدرن زباله تولید می‌کنیم.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با بیان اینکه، در ارومیه روزانه حدود ۶۵۰ تُن پسماند شهری تولید می‌شود، بیان کرد: از این میزان حدود  ۲۲/۵ درصد پسماند خشک و ۷۷/۵ درصد آن پسماندهای تر است.

وی تصریح کرد: میزان پسماند تولیدی شهرستان ارومیه (شهرهای ارومیه –سرو –قوشچی – سیلوانا – نوشین شهر و ۶۰۰ روستای تابع تقریبا ۸۰۰ تن در روز است که این میزان زباله به صورت روزانه و مستمر توسط ماشین آلات سازمان در سایت نازلو به صورت بهداشتی دفن می‌‌شود.

بصاری عنوان کرد: همچنین با توجه به ضرورت دفن بهداشتی پسماندهای پزشکی در محل دفن سایت نازلو دو لندفیل جداگانه جهت دفن پسماندهای عفونی  تعبیه شده که پس از جمع‌آوری و انتقال روزانه، همه روزه ابتدا پسماندها با مصالح ریزدانه (رس) پوشش داده شده و سپس آهک پاشی می شوند.

وی بیان کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با ۹۰۰ پاکبان هر روز ۹۰۰ معبر اصلی و ۲۳ هزار شارع را رفت و روب و با استفاده از ۴۴ دستگاه خاور به صورت مکانیکی و ۱۴۰ دستگاه کامیون و نیسان وانت به صورت سنتی زباله شهر را به صورت شبانه روزی جمع آوری می‌کند.

بصاری عنوان کرد: زباله‌های جمع آوری شده به ایستگاه‌های میانی شماره یک و دو منتقل می‌شوند که ایستگاه میانی شماره یک واقع در بلوار ساوالان ۲۰ درصد از زباله‌های تولیدی و ایستگاه میانی شماره دو واقع در جاده سرو ۸۰ درصد زباله جمع‌آوری شده شهر را پذیرفته و در مجموع روزانه ۶۵۰ تن زباله خانگی به مقصد نهایی یعنی سایت نازلو جهت دفن منتقل می‌شود.

پوی تصریح کرد: این مرکز دفن به مساحت ۸۰ هکتار در شمال شرقی ارومیه و در نزدیکی روستای نازلو واقع شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=12156

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد