شما اینجا هستید

    اجتماعی » توجه به مقوله زندان و زندانی ضروری است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: ورودها در مقوله زندان باید عمقی و دقیق باشد و مشکلات قضایی مددجویان با دقت بررسی و از تمام ظرفیتهای قانونی برای کمک به آنها باید بهره جست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «حرف‌رک»ناصرعتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در یازدهمین جلسه شورای معاونین دادگستری استان با تسلیت ایام سوگواری رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و گرامیداشت یادوخاطره شهدای ۱۵ خرداد اظهار کرد:حرکت امام(ره) در ۱۵ خرداد۱۳۴۲ یک حرکت الهام بخش بود و آغاز قیام و انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

عتباتی افزود: قیام ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت و قیام عاشوراست و بعد از ۶۰ سال که از حرکت امام(ره) در ۱۵ خرداد۱۳۴۲ می‌گذرد این ظلم ستیزی در بین دانشجویان آمریکا و جهان نشر و توسعه پیدا کرده و  پیروزی جبهه مقاومت و اسلام عزیز را موجب خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی افزود: این انقلاب با رنج و خون دل و جانفشانی انسانهای بزرگ بدست آمده است و بر همه ماست که در صیانت و حفاظت از آرمانهای شهدا و امام شهدا قدم برداریم و از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

عتباتی به بازدید خود از حوزه قضایی اشنویه اشاره و گفت: قسمتی از برنامه سفر به حل مشکلات مردم اختصاص یافته بود و تلاش شد مشکلات خصوصاً مشکلات اهالی ۱۵ روستای مجاور شهر اشنویه مرتفع شود.

وی حصول رضایتمندی مردم را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: رضایت خلق الله یعنی رضایت خداوند متعال لذا باید در این راستا تمام تلاش خود را بکار گرفت.

مقام ارشد قضایی استان آذربایجان‌ غربی با اشاره به حضور معاون مالی و پشتیبانی قوه قضائیه در استان گفت: افتتاح دادگستری نقده و پیشرفت ۹۰درصدی دادگستری محمدیار و نیز کلنگ‌زنی و آغاز به کار طرح توسعه دادسرای ارومیه از کارهای بسیار مهمی بود که با همت و زحمات همکاران عزیز در دادگستری استان اتفاق افتاد و امید است بسیاری از کمبودهای فضای اداری مرتفع خواهد شد.

عتباتی در ادامه صحبتهای خود توجه به مقوله زندان خصوصاً محکومان مالی را مورد تاکید قرار داد و گفت: دیدار با زندانیان و بررسی وضعیت قضایی محکومان مالی آثار بسیار خوبی دارد و در دیدار اخیر طی پنج روز گذشته بیشتر از ۲۸ نفر از زندانیان مالی آزاد شده‌اند که یقیناً دعای خیر خانواده آنها به دنبال همکاران خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان توصیه کرد ورودها در مقوله زندان باید عمقی و دقیق باشد و مشکلات قضایی مددجویان با دقت بررسی و از تمام ظرفیتهای قانونی برای کمک به آنها باید بهره جست.

رئیس کل دادگستری استان به اجرای واقعی احکام هم تاکید و گفت: باید در اجرای احکام ها به دنبال اجرای واقعی بود و کمک کرد اجرای حق و عدالت به شکل ملموس اتفاق بیافتد.

در ادامه جلسه سایر اعضای حاضر در جلسه به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود پیرامون دستورات جلسه پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16157

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد