شما اینجا هستید

    آرشیو » تراژدی تکراری صف‌های طولانی کپسول گاز با آغاز فصل پاییز در ارومیه

کمبود گاز مایع در ارومیه، مربوط به دیروز و امروز نیست، از زمستان سال ۹۷، کپسول گاز مایع به دری گرانبها و نایاب تبدیل شده و سیستم توزیع توان پاسخگویی به نیاز مردم را ندارد و مسئولان نیز مردم را سرگرم وعده وعیدهای پوچ و توخالی خود کرده‌اند.

به گزارش ارومtv، همه ساله با آغاز فصل پاییز صف‌های طولانی گاز مایع و ایجاد بازار سیاه در ارومیه تکرار می‌شود.

کمبود گاز مایع در ارومیه، مربوط به دیروز و امروز نیست، از زمستان سال ۹۷، کپسول گاز مایع به دری گرانبها و نایاب تبدیل شده و سیستم توزیع توان پاسخگویی به نیاز مردم را ندارد و مسئولان نیز مردم را سرگرم وعده وعیدهای پوچ و توخالی خود کرده‌اند.

در فصل گرما تامین این کپسول تا حدودی ساده‌تر شده بود، اما حالا با رو به سردی گذاشتن هوا باز هم شاهد صف‌های طولانی برای تهیه کپسول گاز هستیم که در نهایت به بسیاری از افراد حاضر در صف کپسول نمی‌رسد و یا از روی ناچاری کپسول گاز مایع را با قیمتی گزاف خریداری می‌کنند.

بر اساس گزارشات میدانی از سطح شهر شهروندان در ارومیه و روستاهای ارومیه از اوضاع نا به سامان توزیع گاز، صف‌های طولانی و قیمت چندین برابری کپسول گاز مایع گلایه‌مند هستند.

قیمت کپسول در بازار سیاه به ۱۰۰ هزار تومان رسیده است

سجاد از شهروندان ارومیه‌ای که برای خرید کپسول گاز مایع چندین ساعت در صف خرید منتظر مانده بود، گفت: از ساعت پنج صبح در صف نانوایی بودم و بعد از خرید نان نیز حدود یک ساعتی است در صف کپسول گاز مایع هستم.

وی بیان کرد: تقریبا دو ماه است که در منطقه، ارومیه و سیلوانا، سرو کپسول گاز نایاب شده است، ابتدا قیمت ۲۲ هزار تومان بود، بعد به ۴۰ و ۵۰ هزار تومان رسید، و در حال حاضر اگر کپسول گاز با ۸۰ و ۱۰۰ هزار تومان هم بخواهیم بخریم، پیدا نمی‌شود.

سهمیه‌بندی نامناسب شرکت‌های پخش‌کننده گاز باعث اعتراض عایق‌کاران شده است
شهروند دیگر نیز از سهمیه بندی نامناسب شرکت‌های پخش کننده گاز مایع اعتراض کرد و گفت: اخیرا شرکت‌های پخش‌کننده گاز مایع (کپسول گاز)  سهمیه بندی کرده‌اند و می گویند بروید از شرکت نفت سهمیه بگیرید.

وی گفت: مشاغل زیادی وجود دارد که باید از گاز مایع استفاده کنند. به عنوان مثال افرادی که کار ایزوگام انجام می دهند و یا برخی رستوران‌ها که با کپسول گاز کارشان را راه می‌انداختند در حال حاضر به دلیل شرایط ایحاد شده، بیکار شده‌اند.

عبدالله که شغلش عایق‌کاری است در این راستا بیان کرد: در بیشتر اوقات کارگرها بیکار می مانند چون کپسول تمام شده  البته برای رفع این مشکل به اتحادیه مراجعه کردم و قرار است درخواستم را از شرکت نفت پیگیری کنم.

او معتقد است اغلب افرادی که باعث ایجاد صف‌های طولانی گاز شده اند همان‌هایی هستند که سوخت خودروهایشان را LPG کردند.

مشکل فنی پالایشگاه اراک باعث کمبود گاز مایع شده است

احمد مجرد، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ارومیه در پاسخ به سوالی مبنی بر کمبود گاز مایع در ارومیه، عنوان کرد: از اوایل آذرماه سال جاری به دلیل مشکلات فنی پیش آمده در پالایشگاه اراک باعث کمبود کپسول گاز مایع در برخی استان‌ها شد.

وی بیان کرد: از روز گذشته مشکل فنی پیش آمده در پالایشگاه اراک حل شده است و به دنبال آن مشکل گاز مایع نیز تا هفته آینده در استان نیز حل می‌شود.

مجرد در خصوص قیمت گزاف کپسول‌های گاز مایع نیز گفت: نظارت بر توزیع مطلوب و قیمت گاز مایع بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

قیمت‌ها در استان به صورت شبانه روزی رصد و نظارت می‌شود و صرفا محدود به ساعات اداری نیست

مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نظارت به صورت مستمر از جایگاه‌های عرضه کپسول گاز انجام می‌گیرد، گفت: قیمت‌ها در استان به صورت شبانه روزی رصد و نظارت می‌شود و صرفا محدود به ساعات اداری نیست.

وی بیان کرد: طی این مدت با افراد متخلف در این زمینه برخورد شده است و با کسانی که قیمت مصوب را رعایت نکنند و یا با گزارش‌های مردمی مبنی بر تخلف، به شدت برخورد می‌شود.

محمدی سامانه تلفنی ۱۲۴ را راه ارتباطی مردم و ستاد خبری این سازمان اعلام کرد و از همه شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلفات احتمالی در این خصوص مورد را سریع به بازرسان سازمان صنعت،معدن وتجارت استان اطلاع دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

گزارش از نجیبه معصومی سرای

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=11552

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد