شما اینجا هستید

    آرشیو » بیش از ۵۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان‌غربی چشم انتظار خیران هستند

مدیرکل امور زندان‌های آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر قریب به ۵۰۰ نفر زندانی غیرعمد داریم، که مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای آزادی آن‌ها نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری اروم‌tv؛ مراد فتحی در  نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۵۰۰ نفر زندانی زندانی با جرایم غیرعمد در انتظار حمایت خیرین هستند، اظهار کررد: در زندان‌ها با دو دسته از زندانیان مواجه هستیم که شامل زندانیان جرائم عمدی و غیر عمد است، زندانیان غیرعمد بدهکار هستند نه بزهکار.

وی افزود: اغلب زندانیان غیرعمد با بدهی مالی متاسفانه به علت نوسانات بازار و تعدادی تعدادی در سوانح کارگاهی و تولیدی دچار مشکل شده و روانه زندان شده‌اند که از عهده‌ تامین دیه بر نیامده‌اند.

مدیرکل امورزندان‌های آذربایجان‌غربی گفت: دستگاه قضایی در این خصوص تکلیف قانونی دارد، اما از طرفی این طیف از زندانیان دچار مشکلات عدیده‌ای در زندگی و بار روانی سنگینی را متحمل می‌شوند.

وی ضمن قدردانی از مردم خیر و نوعدوست استان بیان کرد: سال‌های سال به برکت ماه مبارک رمضان با حضور خیرین و معتمدین زندانیان زیادی آزاد شده‌اند.

فتحی تصریح کرد: انتظار داریم مردم شریف در گلریزان کمک کنند تا زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شده و در کنار خانواده خود باشند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر قریب به ۵۰۰ نفر زندانی غیر عمد داریم، که مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای آزادی آن‌ها نیاز است.

در ادامه این نشست سهرابی، مدیر ستاد دیه؛پ استان اظهار کرد: سال گذشته ۱۹ جشن گلریزان برگزار که ۱۱ میلیارد تومان توسط مردم جمع‌آوری شد.

وی تصریح کرد: در طول سال۱۴۰۱، ۳۳ میلیارد تومان جمع‌آوری شده بود، که بعد از اصفهان رتبه دوم به آذربایجان غربی تعلق گرفت.

سهرابی تصریح کرد: امسال نیز ۲۲ جشن گلریزان از ۱۶ فروردین شروع می‌شود که در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها انجام می‌گیرد.

وی گفت: میدان تره‌بار ، نمایشگاه اتومبیل و بازار زرگران در ارومیه به صورت جداگانه گلریزان برگزار خواهند کرد که قابل تقدیر است.

سهرابی خاطرنشان کرد: تا این لحظه دو میلیارد تومان قبل از گلریزان مساعدت خیرین را داشتیم.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=12713

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد