شما اینجا هستید

    آرشیو » بهره‌برداری از طرح گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی ۱۴ تنی در ارومیه

به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، یک طرح گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی با ظرفیت تولید سالانه ۱۴ تن در سال در روستای تازه کند از توابع بخش مرکزی شهرستان ارومیه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری اروم‌tv، خسرو شهبازی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان در آیین افتتاح این واحد تولیدی اظهارکرد‌: این گلخانه در سطح یک‌هزار و ۴۰۰متر مربع با صرف اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال احداث شده و برای چهار نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

 

شهبازی افزود: تعداد ۲۲۰ واحد گلخانه فعال به مساحت ۶۱/۵ هکتار در سطح ۱۶ شهرستان استان وجود دارد که ۶۱۵ نفر به طور مستقیم و یک هزار و ۲۳۰ نفر به طور غیرمستقیم در این گلخانه‌ها اشتغال دارند.

 

وی تصریح کرد: عمده محصولات تولیدی گلخانه‌های استان شامل؛ خیار، گوجه فرنگی، توت فرنگی، گیاهان دارویی، نهال،  گل شاخه بریده ، گل و گیاهان زینتی و نشاء است.

 

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به حمایت از سرمایه‌گذاران در زمینه توسعه گلخانه‌ها در استان، افزود: توسعه گلخانه‌های استان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۴۳ واحد و به مساحت کل ۱۵/۲ هکتار بوده است.

 

شهبازی تاکید کرد: در راستای توسعه نهضت گلخانه‌ها در استان بنا بدستور استاندار آذربایجان‌غربی، تاکنون یک هزار ۲۲۵ هکتار از اراضی مستعد جهت احداث سایت‌های گلخانه‌ای در استان شناسایی شده است که در دست بررسی، پیگیری و اخذ استعلام‌های لازم هستند.

 

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این آیین گفت: در راستای تعییر الگوی کشت و مشارکت در احیای دریاچه ارومیه، می‌توان کشت.های گلخانه.ای را به دلیل مصرف کم آب و بازدهی بالا، جایگزین کشت محصولات در فضای باز کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=12112

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد