شما اینجا هستید

    آرشیو » بسیج سازندگی در تحکیم امنیت پایدار نقش بسزایی دارد

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی، هم در مورد پایداری امنیت پایدار نقش داشته و آن را تحکیم می‌کند و هم به سرمایه اجتماعی کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری درناسسی سردار محمد زهرایی در حاشیه برگزاری دوره آموزش و توانمندسازی گروه‌های جهادی، در گفتگو با پایگاه خبری «حرف رک»، با اشاره به اینکه در آذربایجان‌غربی در زمینه راه‌سازی و جاده‌سازی، اقدامات متنوعی انجام شده است اظهار داشت: همچنین برای ایجاد امنیت پایدار نیز اقدامات اساسی انجام شده است.

وی افزود: همچنین بسیج سازندگی در توسعه پایدار کشور نقش داشته و حتی مقداری از زحمات و سختی‌های مربوط به امنیت پایدار را کاهش می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی گفت: اینکه بسیج سازندگی برای ارتقای امنیت اجتماعی و سرمایه اجتماعی تلاش می‌کنند بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه تمام دشمنان در تلاش هستند تا سرمایه اجتماعی را از بدنه جامعه اسلامی کاهش دهند تصریح کرد: در این راستا اقدامات گسترده براندازی از این ناحیه آغاز شد یعنی هدفشان این بود که سرمایه اجتماعی را در کشور متزلزل کرده و کاهش دهند که خوشبختانه نتوانستند.

زهرایی گفت: بر این اساس، به لطف ظرفیتی که در کشور ایجاد شده و به برکت خون شهدا و نیز به برکت اثربخشی اقدامات گذشته و عظمت و فرماندهی بسیار مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، نتوانسته و شکست خوردند.

وی افزود: حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ که برنامه‌ریزی دشمن، بسیار گسترده و دقیق بوده، اما محاسبه آنان در مورد مردم ایران غلط از آب درآمد و بنابراین بسیج سازندگی، هم در مورد پایداری امنیت پایدار نقش داشته و آن را تحکیم می‌کند و هم به سرمایه اجتماعی کمک می‌کند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به موضوع تفرق مذهبی و قومی در این مناطق بیان کرد: دشمنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تلاش کرده‌اند تا زوایای اختلافی در کشور را پیدا کرده و آن را توسعه دهند تا به اهداف شوم خود برسند چون اهداف آنها تامین خواسته‌های استکبار است.

وی اظهار داشت: بی‌شک هر اندازه در این مناطق به ویژه در آذربایجان‌غربی و کردستان در حوزه توسعه اقدام شود، امنیت پایدار انجام می‌شود.

زهرایی گفت: هم‌اکنون رویکرد مطلوبی منبعث از فرمان فرمانده معظم کل‌قوا در این استان گرفته شده است چون فرمودند امنیت در آذربایجان‌غربی فرصت است و تهدید نیست و مذهب نیز در کنار آن، فرصت است و تهدید محسوب نمی‌شود بنابراین با توجه به اینکه کارهای اولیه امنیتی تثبیت شده است پس زمینه برای کارهای عمرانی، آبادانی، مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی فراهم بوده که خروجی آن ارتقای سرمایه‌های اجتماعی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14807

برچسب ها:
مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد