شما اینجا هستید

    آرشیو » بسیاری از مصدومان شیمیایی پرونده جانبازی ندارند

جانباز شیمیایی گفت: بعد از گذشت ۳۶ سال هنوز برای بسیاری از مصدومان شیمیایی پرونده جانبازی تشکیل نشده و این بزرگ‌ترین خیانت برای مردم سردشت است.

به گزارش پایگاه خبری اروم tv، لیلا معروف زاده جانباز شیمیایی سردشت نخستین فردی بود که در دادگاه لاهه به‌عنوان شاهد عینی بمباران شیمیایی شکایت کرده است و در خصوص بمباران شیمیایی سردشت اظهار داشت : هفتم تیرماه ۱۳۶۶ تقریباً در ساعت چهاربعدازظهر هواپیمایی رژیم بعثی با صدای هولناکی شهر کوچک سردشت را بمباران کردند.
وی ادامه داد: بمباران آن روز با بمباران‌های دیگر خیلی فرق داشت آن روزهای صدای بمباران برایمان عادی شده بود ما هر روز شاهد صداهای بمباران بودیم؛ اما صدای بمباران هفتم تیرماه خفیف‌تر بود .
معروف زاده گفت: در آن زمان من کارمند بنیاد شهید و به‌عنوان جانشین رئیس در آن سازمان فعالیت می‌کردم بعد از بمباران به همراه یکی از فرماندهان به سمت یکی چهار نقطه‌ای که بمباران کرده بودند برای بازدید رفتیم .

جانباز شیمیایی ادامه داد: ما به سمت بیمارستان رفتیم که ۲ مصدوم را در بیمارستان بستری کرده بود یکی از مصدومان شهید قادر امینی بودند که صحبت‌های در خصوص بمباران شیمیایی انجام دادیم.

وی تصریح کرد: بعد از مدتی ما متوجه شدید بمباران شیمیایی انجام شده بود بعد از بازدید دچار سوزش شدید از ناحیه چشم شدم که دیگر نتوانستم جایی را ببینم که ساعت هفت صبح به بانه بعد سقز و با هواپیمایی جنگی به تبریز و بعد به تهران اعزام کردند.

معروف زاده  در خصوص بمباران شیمیایی یادآور شد: در هنگام بمباران اطلاع چندانی از بمباران شیمیایی نداشتیم و نمی‌دانستیم با چه اتفاق هولناکی گریبان‌گیر شده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۳۶ سال از این فاجعه وحشتناک می‌گذرد بیان کرد: متأسفانه کوتاهی‌های زیادی در خصوص شهرستان سردشت انجام شده است در آن زمان من به‌عنوان شاهد عینی اولین نفری بودم که در دادگاه لاهه علیه این اقدام ضد بشردوستانه شکایت کردم .

جانباز شیمیای اظهار داشت: بعد از گذشت ۳۶ سال هنوز برای بسیاری از مصدومان شیمیایی پرونده جانبازی تشکیل نشده و این بزرگ‌ترین خیانت برای مردم سردشت است.

معروف زاده بیان کرد: زخم‌های ما هنوز التیام نیافته و اثرات بمباران شیمیایی بر روی فرزندان ما مشاهده می‌شود و تا نسل‌های آینده نیز این اثرات وجود خواهد داشت.
وی عنوان کرد: هزاران‌هزار نفر در شهرستان با مشکلات عدیده‌ای دسته پنجه نرم می‌کنند و هنوز اثرات این جنایات تمام نشده و رسیدگی‌های لازم و کافی از سوی مسئولان انجام نشده است و بسیاری از بیماران شیمایی با کمبود دارو مواجه هستند و با این تورم و گرانی مجبور به تهیه به شکل آزاد هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=13848

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد