شما اینجا هستید

    آرشیو » برگزاری کارگاههای آموزشی هنری و علمی در کتابخانه مرکزی ارومیه

مدیر کل امور کتابخانه‌های آذربایجان غربی از برگزاری کارگاههای آموزشی هنری و علمی در کتابخانه مرکزی ارومیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ارومtv، خدیجه معصومی مدیر کل امور کتابخانه های آذربایجان غربی اظهارداشت: در راستای اجرای طرح «آفتاب کتاب» کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف هنری و علمی در کتابخانه مرکزی ارومیه در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: باتوجه‌به قرارگرفتن در فصل تابستان و به‌منظور کمک به غنی‌سازی اوقات فراغت کاربران کتابخانه و همچنین فرهنگ‌سازی، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در رشته‌های مختلف هنری و علمی در کتابخانه مرکزی ارومیه در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این کلاس‌ها و کارگاه‌ها در قالب طرح «آفتاب کتاب» در کلیه کتابخانه‌های عمومی و از جمله کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار می‌شود و فرصت مناسبی فراهم آمده تا کتابخانه‌ها نقش اجتماعی خود را بهتر عملی کنند و در آموزش و فرهنگ‌سازی جامعه سهمی داشته باشند.

معصومی بیان کرد: نقاشی با مدادرنگی، زیبانویسی با مداد، اوریگامی (کاغذتا)، سیاه‌قلم سطح یک و دو و خوشنویسی از جمله رده‌های هنری بوده و برنامه‌نویسی و رباتیک، آموزش فلسفه برای کودک، نوشتن خلاق و تندخوانی از جمله رده‌های علمی و ادبی هستند که در حال برگزاری هستند.

وی یادآور شد: در برخی رشته‌ها به دلیل استقبال خانواده‌ها، افراد ثبت‌نام‌کننده به دو گروه تقسیم شد و رده‌های گروه دوم از اواسط مردادماه شروع خواهد شد و همچنین در راستای توجه به نیازهای آموزشی گروه‌های خاص و تسهیل ارتباط عزیزان ناشنوا و نابینا با سایر افراد، کلاس‌های بریل آموزی و زبان اشاره ویژه همهٔ علاقه‌مندان و آموزی نوشتاری زبان انگلیسی به خط بریل ویژه نابینایان و روش‌های خواندن، جمله‌سازی و نقاشی ویژه ناشنوایان انجام می شود.

مدیر کل امور کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی عنوان کرد: باتوجه‌به اهمیت بنیان خانواده، کارگاه‌های خانواده در موضوعات مختلفِ همسران و شیوه‌های حل تعارض بین زوجین، شیوه‌های شاد زیستن، رفتارهای پرخطر نوجوانان، شناخت و کنترل دوستی‌های دوره نوجوانی، ازدواج آسان و… روزهای چهارشنبهٔ غیرتعطیل رأس ساعت ۱۷ در کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار می‌شود و همه علاقه‌مندان می‌توانند در این کارگاه‌ها به‌صورت رایگان شرکت کنند.

معصومی خاطرنشان کرد: جلسات مطالعاتی مثنوی‌خوانی و مولوی‌شناسی روزهای سه‌شنبهٔ غیرتعطیل ساعت ۱۷ در محل سالن جلسات استاد شهریار در حال برگزاری است و همه علاقه‌مندان ساعت دلنشین ادبیات می‌توانند در این محفل حضور یابند.

خاطرنشان می‌شود کارگاه آموزشی تقویت فن بیان در حال ثبت‌نام است و به‌زودی برگزار خواهد شد. همچنین جمع‌خوانی کتاب به‌منظور کمک به روان‌خوانی کودکان و افزایش اعتمادبه‌نفس آنان، قصه‌گویی، کاردستی و… روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در محل بخش کودک برگزار می‌شود و همه اعضا می‌توانند شرکت کنند.

پایان پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14344

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد