شما اینجا هستید

    آرشیو » برخورد کیفری قاطع با مخلان امنیت غذایی مردم آذربایجان‌غربی انجام می‌شود

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: باید برخورد کیفری قاطع و شدیدی با کسانی که به صورت گسترده امنیت غذایی مردم را به مخاطره می‌اندازند انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری ارومtv، ناصر عتباتی در دیدار با مدیر کل شبکه دامپزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سلامت و بهداشت نهاده‌های دامی و تغذیه مردم از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است چون با امنیت روانی مردم سر و کار دارد اظهار کرد: بر این اساس باید این موضوع کاملاً جدی گرفته شود و اولویت کاری شبکه دامپزشکی استان باشد.

وی افزود: بی‌تردید امنیت غذایی یکی از مهمترین شئون حقوق عامه مردم است و در واقع از مزرعه تا سفره بهداشت غذایی مردم را شامل می‌شود که باید مورد توجه ویژه باشد تا مردم دغدغه‌ای نداشته باشند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به متن قانون در زمینه تهدید بهداشت عمومی و سلامت مردم گفت: خوشبختانه قانونگذار در این موضوع با حساسیت ویژه‌ای ورود کرده است و حتی در برخی موارد اقدام مجرمانه افرادی را که بهداشت عمومی مردم را به مخاطره می‌اندازند را در حد افساد فی الارض دانسته است.

وی افزود: بی‌تردید علاوه بر اینکه باید فرهنگ‌سازی در بحث تأمین امنیت غذایی و بهداشتی مردم صورت گیرد از سوی دیگر باید برخورد کیفری قاطع و شدیدی با کسانی که به صورت گسترده امنیت غذایی مردم را به مخاطره می‌اندازند انجام شود.

عباتی با تأکید بر اینکه باید کشتار غیرمجاز دام در سطح شهرستان ارومیه و برخی شهرهای استان برچیده شود اظهار کرد: از سوی دیگر باید با نظارت کامل دامپزشکی آذربایجان‌غربی و تحت قوانین انجام شود تا سلامت مردم به خطر نیافتد.

وی به اجرای دو طرح در آذربایجان‌غربی تأکید کرد و افزود: در طرح اول باید گشت‌های تلفیقی با رویکرد پیشگیرانه برای ارتقاء امنیت غذایی مردم تشکیل و با نظارت میدانی اقدامات لازم در چارچوب قوانین صورت گیرد و در طرح دوم قاضی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه که دارای مدرک دکترای دامپزشکی نیز است به عنوان نماینده دادسرا در سراسر استان به امور مربوط به موضوعات دامپزشکی نظارت خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: دستگاه قضایی در زمینه امنیت غذایی و سلامت مردم هیچ‌گونه مماشاتی را نمی‌پذیرد و از اقدامات قانونی و صیانتی شبکه دامپزشکی استان قاطعانه حمایت می‌کند.

کشتارهای غیرمجاز باید برچیده شوند

در ادامه این جلسه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز اظهار کرد: امنیت غذایی و سلامت مردم اهمیت بسیاری دارد و به همین دلیل در برخی موارد نیازمند ورود فوری است و باید در سریعترین زمان اقدام شود بر این اساس دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه از باب حقوق عامه در موضوع سلامت تغذیه مردم قاطعانه ورود می کند.

مجیدی ادامه داد: باید آثار و منشأ جرم از بین برود و هر جایی که بستر جرایم، مرتبط با تغذیه و سلامت مردم است باید از بین برود، به ویژه کشتارهای غیرمجاز که بدون نظارت دامپزشکی انجام می‌شود باید برچیده شده و با آنها مقابله شود.

کشتار غیرمجاز در آذربایجان‌غربی باید کنترل شود

در ادامه مدیر کل دامپزشکی آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار ضمن تقدیر  از حمایت‌های بی‌دریغ دادگستری استان از اقدامات شبکه دامپزشکی استان گفت: در سال ۱۴۰۱ کمک های شایانی از سوی دستگاه قضایی استان صورت گرفته و امسال با تدبیر دستگاه قضایی استان کارگروهی هدفمند شکل گرفته که در صدد است از وقوع برخی تخلفات جلوگیری شده به ویژه کشتار غیرمجاز که باید کنترل شود.

خلیل‌زاده در ادامه با بیان اینکه سالیانه چندین نوبت دام‌ها واکسینه می‌شوند تا از بیماری‌ها و امراض مصون بمانند و برنامه غذایی مردم دچار مشکل نشود اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸ میلیون واکسن در استان تزریق شده و از آذربایجان‌غربی به ۲۷ استان، دام ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی موارد نظارتی کشتارگاه‌ها نیاز ضروری به حمایت‌های دستگاه قضایی است که این حمایت‌ها به صورت کم نظیر در سال گذشته انجام گرفت و نتایج ارزشمندی نیز از این حمایت‌ها حاصل شد.

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=13405

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد