شما اینجا هستید

    اجتماعی » بدون جرات علمی قدرت علمی به‌وجود نخواهد آمد

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: اگر جرات و خودباوری علمی وجود نداشته باشد قدرت علمی هم به وجود نخواهد آمد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی » محمدتقی نجمی در مراسم رونمایی از پوستر نهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: جشنواره جهادگران علم و فناوری حاصل تلاش‌های نخبگان و جهادگران بسیجی در استان است و بنا به فرموده مقام معظم رهبری ما دارای یک قدرت علمی و جرات علمی هستیم در این میان در کشور قدرت علمی وجود دارد؛ اما در جرات علمی ضعیف عمل شده و خودمان را باور نداریم.

وی تصریح کرد: زمانی که قدرت علمی و جرات علمی همدیگر را پوشش دهند به‌عنوان فن علم نهایی مطرح شده و در دسترس قرار می‌گیرد.

نجمی گفت: قبل از انقلاب باور و جرات علمی وجود نداشت و اجازه این اقدام به مردم و نخبگان داده نمی‌شود؛ اما به برکت وجود انقلاب و خون شهدا هم اکنون شاهد پیشرفت علمی در کشورمان هستیم.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: اگر جرات و خودباوری علمی وجود نداشته باشد قدرت علمی هم به وجود نخواهد آمد.
وی با اشاره به بومی‌سازی علم و فناوری عنوان کرد: قدرت علمی بومی ارزش بالایی داشته و محصولی که به دست نخبگان و فناوران بومی به دست می‌آید بسیار باارزش‌تر از محصول وارداتی است.

نجمی خاطرنشان کرد: ایمان به نخبگان در کشور دارای اهمیت بالایی است اگر نباشد در کشور شاهد تولید علم نخواهیم بود و در دوران قبل از انقلاب به ما تلقین کرده بودند که شما نمی‌توانید تولیدکننده علم و محصول باشید و این اقدام باعث شده بود که ایران به‌عنوان کشوری مصرف کننده باشد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر شاهد پیشرفت علمی در کشور هستیم که این اقدامات حاصل تلاش‌های نخبگان بسیجی هستیم .

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: هم‌اکنون شاهد کاهش جمعیت هستیم و مولفه‌های قدرت جمعیت جوان کشور است که بایستی اهتمام ویژه در خصوص افزایش جمعیت و فرزندآوری انجام شود.

نجمی خاطرنشان کرد: امید است استان آذربایجان‌غربی قطب تولید علم در کشور مطرح شود و تلاش‌های ویژه در این زمینه به وجود آید.

به نمایش گذاشتن توانمندی‌های نخبگان از ضررویات جامعه است

در این مراسم محمد جلال‌زاده معاونت بسیج علمی‌پژوهشی سپاه شهدا آذربایجان‌غربی اظهارکرد: جشنواره جهادگران علم و فناوری و الفن یک اتفاق فرخنده و مبارکی است که به همت مسئولان و نخبگان بسیجی در استان رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: ایجاد ارتباطات و بیان توانمندی‌های نخبگان و به نمایش گذاشتن فناوری‌ها نخبگان ازجمله ضروریات جامعه کنونی است که امروز شاهد همت مسئولان برای اجرایی گذاشتن این رویداد در آذربایجان‌غربی است.

جلال‌زاده با اشاره به نحوه طراحی پوستر عنوان کرد: تأکید بر مردمی‌بودن و بحث گام دوم بر پیوستگی حرکت در امر ایجاد زنجیره از ارتباطات برای رشد کسب‌وکار و بکار گیری المان‌های فناورانه نیز به‌واسطه گستردگی بودن عرصه‌های استفاده از فناوری در حوزه‌های کشاورزی، پتروشیمی، و غیره بر جذابیت و زیبایی این پوستر افزوده است.

در این مراسم از پوستر نهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری رونمایی شد که از رنگ آبی به‌واسطهٔ دریاچه ارومیه به‌عنوان نگین فیروزه‌ای استفاده شده است و زمان برگزاری نهمین جشنواره علم و فناوری در آذربایجان‌غربی یکم الی سوم بهمن سال ۱۴۰۲ در تالار وحدت ارومیه خواهد بود و از رنگ آبی به‌واسطهٔ دریاچه ارومیه به‌عنوان نگین فیروزه‌ای استفاده شده است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14874

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد