شما اینجا هستید

    آرشیو » بانوان ایرانی سرآمد علم و دانش در کشور هستند

فرمانده سپاه ارومیه گفت: بانوان ایرانی همان زمانی هستند که محمدرضا شاه عنوان کرده بود زنان هیچ توانایی ندارند و در حال حاضر بانوان ایرانی سرآمد علمی و دانش در کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری اروم tv، سرهنگ قهرمان عیوض‌لو فرمانده ناحیه مقاومت سپاه ارومیه در مراسم سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۱۲ هزار شهید استان و تبریک روز دختر و گرامیداشت هفته کرامت اظهار کرد: روز ولادت حضرت معصومه به نام روز دختر نام‌گذاری شده است، چنانچه امام رضا (ع) ایشان را با نام معصومه به شناساندن و پدر بزرگوار ایشان حضرت موسی کاظم (ع) زمانی که او را صدا می‌زدند می‌فرمودند پدر به فدای او باد در این راستا ما باید از بزرگان خود یاد بگیریم که فرزندان دختر خود را چگونه خطاب کنیم .

وی افزود: حضرت معصومه در مقامات علمی و رتبه علمی از بانوان سرآمد زمان خود بوده و این بانوی بزرگوار که حضرت امام رضا (ع) زیارت‌نامه ایشان را نوشته است که در این زیارت‌نامه به وصف ایشان پرداخته و در پایان درخواست شفاعت ایشان را در دنیای باقی خواسته است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه ارومیه با اشاره به شان و منزلت بانوی بزرگوار حضرت معصومه عنوان کرد: دختران ما باید به خود افتخار کنند که چقدر جایگاه و ارزش والایی دارند که روز دختر منتصب به بانوی بزرگوار حضرت معصومه است و علت نام‌گذاری مناسبت‌ها به نام این بزرگواران به این دلیل است که ما خود را شبیه این عزیزان کرده و قدم در مسیر آنان بگذاریم .

وی با بیان اینکه دختران تاج سر و سرمایه زندگی‌مان است گفت: خبرنگار انگلیسی از شاه ملعون محمدرضا شاه در خصوص شأن و مقام بانوان پرسید و در جواب خبرنگار محمدرضا شاه پاسخ داده که زنان ایرانی توانمندی هیچ کاری را ندارند.

وی افزود: امام خمینی شأن و منزلت بانوان ایرانی هم شأن قرآن دانسته و فرموده است قرآن انسان‌ساز است و زن هم انسان است و این دیدگاه باعث افتخار است.

عیوض‌لو با اشاره به پیشرفت بانوان ایرانی در زمینه علم و دانش عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد دانشجویان کشور از بانوان، ۳۳ درصد هیئت‌های علمی را بانوان و ۳۴درصد دانشگاه علوم پزشکی را بانوان تشکیل داده‌اند که این آمار باعث افتخار است.

وی عنوان کرد: بیش از دو هزار و ۳۹۰ هیئت‌مدیره شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور را بانوان تشکیل داده‌اند این بانوان همان زمانی هستند که محمدرضا شاه عنوان کرده بود زنان هیچ توانایی ندارند و در حال حاضر بانوان ایرانی سرآمد علمی و دانش در کشور هستند و بانوان در عرصه‌های ورزشی نیز مقام آورده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه خاطرنشان کرد: باتوجه‌به پیشرفت بانوان دشمنان سعی دارند مانعی برای پیشرفت بانوان ایرانی باشند در این راستا با برنامه‌ریزی خود و ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای سعی دارند عفت و شجاعت و فرهنگ ایرانی را مورد هجمه خود قرار داده و هویت ایرانی را خدشه‌دار کنند.

وی عنوان کرد: زنان ایرانی باید هوشیارانه در مقابل این حیله‌ها برخورد کرده و با مطالعه هرچه بیشتر قدم در مسیر درست گذشته و در جبهه دشمن قرار نگیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=13503

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد