شما اینجا هستید

    آرشیو » حزب انقلابی باید مطالبه‌گری را سرلوحه خود قرار دهد

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی گفت: در شرایط کنونی با تغییر وزیر به جایی نمی‌رسیم، ریل آموزش و پرورش دچار انحراف شده باید نظام تربیتی نوسازی شود.

به گزارش پایگاه خبری اروم tv. محمدسعید احدیان دستیار و مشاور سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی در همایش احزاب‌، فعالان سیاسی تشکل‌ها و نخبگان استان آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد موضوعی تاکید می‌کنند نشانه اهمیت موضوع بوده و ما نخبگان نیز باید نگاه ویژه‌ای در آن موضوع داشته و تفکر جدی و اقدام موثری در این خصوص باید انجام دهیم.

وی افزود: در دیدار دانشجویی مقام معظم رهبری محور بیانات رهبری تحول بوده است و در میانه سال نیز بحث تحول را به میان می‌آورند و این سوال در ذهن به وجود می‌آید که چرا «تحول» محور اصلی بیانات مقام معظم رهبری است.

احدیان گفت: ما در آستانه گام دوم قرار داریم و با تشکیل دولت جدید بدون تحول در ساختارهای حاکمیتی موفق نخواهیم شد و گام دوم انقلاب را نمی‌توانیم به طور مناسب پیش ببریم در این راستا لازم است تحول بنیادی در جهت پیشبرد اهداف انقلاب ایجاد شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی در مسیر خود استوار بوده و محکم در مسیر اهداف خود پیش رفته است اما باید توجه داشت در عرصه‌های مدیریتی دچار چالش هستم که اگر به این موضوع پرداخت نشود دچار مشکل  و چالش‌های جدی خواهیم شد و تحول در این موقعیت معنا پیدا می‌کند.

احدیان ادامه داد: حکمرانی نو بحثی است که باید مورد اجابت قرار گیرد و ممکن است توسط تفکر و ایده احزاب و نخبگان تکمیل شود و نظام حکمرانی باید محور تحول قرار گیرد.
وی عنوان کرد: اگر در  نظام حکمرانی نتوانیم درست عمل کنیم و کارآمد شویم اثر ناکارآمدی در نظریه سیاسی نشان خواهد داد.

احدیان تصریح کرد: تحول باید در نظام حکمرانی متمرکز شود و محوریت تحول مبنی بر مکتب امام که دو رکن اصلی مردم باوری و خدا باوری است مورد توجه قرار گیرد.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی گفت: با توجه به اتفاقات رخ داده طی سال گذشته متوجه شدیم که ما در ترویج فرهنگ ضعیف عمل کردیم در این راستا چرا به دنبال رفع اشکالات موجود در نحوه تربیت و آموزش در  آموزش و پرورش نیستم، چرا در راستای رفع اشکالات موجود اهتمام جدی وجود ندارد، چرا که اگر تربیت و آموزش مناسبی وجود داشت اغتشاشات سال گذشته به وجود نمی‌آمد.

وی بیان کرد: طبق بیانات معظم رهبری  با تغییر وزیر به جایی نمی‌رسیم، ریل آموزش و پرورش دچار انحراف شده باید نظام تربیتی نوسازی شود.

احدیان خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ باید اهتمام جدی به وجود آید و مجموعه‌های فرهنگی مردمی وجود دارد که با کمترین هزینه بیشترین تاثیر را داشته و باید در جهت تقویت و اصلاح برخی مسائل تفکر ویژه به وجود آید.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی یاد آور شد: در جلسات حوزه سیاسی و احزاب و تشکل‌هایو نخبگان مفهوم نوسازی باید تبیین شود و در عرصه فرهنگ آگاه‌سازی لازم به وجود آمده و راهکارهای مناسب و اجرایی از سمت احزاب و تشکل‌ها  ارائه داده شود.

وی تاکید کرد: نباید اجازه داد که ضد ارزش‌ها و هنجارشکنی‌ها در جامعه عادی‌سازی شود و با تفکر و برخورد مناسب و عقلانیت به طور جدی در برابر این اقدامات ایستاد.

احدیان گفت: حزب محل ساختن و تربیت افراد است و باید تحول در بین احزاب به وجود آید و شایسته‌سالاری و به کارگیری افراد مناسب در پست‌های مدیریتی مورد توجه قرار گیر و احزاب نباید این موضوع را به فراموشی بسپارند  و به کارگیری نیروهای توانمند مد‌نظر قرار گیرد.

وی گفت: مسئولیت‌پذیری از دیگر وظایف احزاب است  در ساختار نظام حکمرانی باید به این موضوع توجه ویژه شود.

احدیان با اشاره به انتخابات عنوان کرد: انتخابات از نظر مشارکت دارای اهمیت است، ما باید دنبال رقابت باشیم  در این راستا مردم را پای صندوق بیاورید و رابطه حزب با مردم باید افزایش یابد  و احزاب صدای مردم است حزب انقلابی باید مطالگری را سرلوحه خود قرار دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=13429

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد