شما اینجا هستید

    تیتریک » امنیت پایدار مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: امنیت پایدار کشور یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که با مقاومت و مجاهدت ملت ایران در برابر تهدیدات و تحریم‌های دشمنان به‌دست‌آمده است.

حجت‌الاسلام میثم فیاضی نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی، در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» ضمن گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، انقلاب را یک انقلاب عارفانه و مبارک خواند و گفت: این انقلاب در حساس‌ترین زمان و مکان تاریخی به وقوع پیوست و تحولات بزرگی را در داخل و خارج از کشور به همراه داشت.

وی افزود: انقلاب اسلامی باعث شد که کشور ایران از زیر سلطه و تبعیض استکبار جهانی خارج و هویت و حیات اسلامی خود را بازیابد این انقلاب نه‌تنها برای مردم ایران، بلکه برای تمام مستضعفان و مظلومان جهان الگو و الهام‌بخش بوده و هست.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با تقدیر از مقاومت و ایثار مردم ایران در دفاع از انقلاب، گفت: انقلاب اسلامی با هزینه‌های سنگینی همراه بوده است که مردم ایران با شجاعت و افتخار آن را پرداخته‌اند. این هزینه‌ها حق طبیعی کشور بوده و هر کشوری که بخواهد استقلال ملی و اقتصاد ملی و سیاست‌های داخلی خود را حفظ کند باید هزینه‌ای نیز پرداخت کند.

وی با بیان اینکه برای پایداری انقلاب بیش از ۲۳۰ هزار شهید خون خود را فدای این مرزوبوم کرده است، گفت: هر شهید به‌عنوان یک ملت است که جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و جان خود را فدای میهن کرده است. ما برای پایداری این انقلاب شهید باکری‌ها، امینی‌ها و شهدای دیگر داده‌ایم و ۱۲ هزار شهید از استان آذربایجان غربی تقدیم مملکت کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با تأکید بر حفظ تمامیت ارضی کشور، گفت: رضاشاه و محمدرضا شاه جیزی به معنای تمامیت ارضی وجود نداشت و ما بحرین، آرارات و اروند را بخشیده بودیم. معلوم است که در آن زمان تمامیت ارضی وجود نداشته، اما امروز با توکل بر خدا و توسل به امام‌زمان (عج) و پیروی از ولایت‌فقیه، تمامیت ارضی کشور حفظ شده و هیچ قدرتی نمی‌تواند به آن تهاجم کند.

وی تصریح کرد: ۱۳۰۰ مستشار آمریکا در کشور ایران زندگی می‌کردند و این موضوع نشان‌دهنده این است که استقلال سیاسی وجود نداشت. اما انقلاب اسلامی باعث شد که ایران از زیر سایه آمریکا خارج شود و سیاست‌های خودمختار و مستقلی را پیگیری کند. این سیاست‌ها باعث شد که ایران در منطقه و جهان نقش مؤثر و مهمی داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به پیشرفت‌های علمی کشور، گفت: ایران باتوجه‌به ظرفیت‌های بالای علمی و فناوری خود، در حوزه‌های مختلفی چون هسته‌ای، موشکی، نانو، فضایی، دارویی، کشاورزی و… پیشرفت‌های چشمگیری را کسب کرده است. ایران در زمینه علم و فناوری در ایران رتبه ۱۷ جهانی را به لحاظ تعداد دانشگاه در تایمز کسب کرده و در زمینه تحقیقات سلول‌های بنیادی جزو ۱۰ کشور برتر جهان محسوب می‌شود. ایران همچنین با پرتاب ماهواره‌های مختلف و تولید داروهای بیوتکنولوژی و گیاهی، در خاورمیانه و جهان حرفی برای گفتن دارد.

وی افزود: امنیت پایدار کشور یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که با مقاومت و مجاهدت ملت ایران در برابر تهدیدات و تحریم‌های دشمنان به‌دست‌آمده است. امنیت پایدار کشور به معنای حفظ استقلال، سربلندی، ثبات و امنیت داخلی و خارجی کشور است که بر اساس ارزش‌ها و اصول اسلامی و انقلابی تأمین می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: اقتدار در کشور نیز نتیجه‌ای از امنیت پایدار کشور است که باعث می‌شود کشور بتواند در عرصه‌های مختلف مانند سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی، نظامی و فضایی پیشرفت کند و نقش تعیین‌کننده‌ای در منطقه و جهان داشته باشد. اقتدار در کشور به معنای داشتن قدرت و نفوذ در روابط بین‌المللی است که بر اساس منافع ملی و مصالح اسلامی شکل می‌گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15433

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد