شما اینجا هستید

    آرشیو » امسال جشن ولایت در ارومیه هرچه باشکوتر برگزار شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه از برگزاری با شکوه جشن عید غدیر و استقبال بی نظیر مردم ارومیه از مراسمات عید غدیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اروم tv، قهرمان عیوض لو فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار اروم tv، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم در خصوص اهمیت روز غدیر خم اظهار داشت: روز عید غدیر به‌قدری دارای اهمیت است که خداوند به پیامبر اعظیم شان اسلام می‌فرمایید ای رسول خدا آنچه را که ما برای تو ابلاغ کرده‌ایم برای همگان اعلام کن و اگر آن را اعلام نکنی رسالت تو کامل نیست.

وی ادامه داد: در سایه ابلاغ این رسالت حضرت علی را به‌عنوان و ولی و وصی خود معرفی کرد در این راستا آیه نازل شد که ما امروز دین شما را کامل کردیم .

عیوض لو خاطرنشان کرد: دین ما با وجود امامت و بعد از امامت با وجود ولایت کامل است در این راستا باید در راس حکومت فردی همچون علی (ع) زمام امور را به دست گرفته و همانند علی حکومت را باعدالت به‌پیش ببرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه عنوان کرد: بایستی برای مسلمانان حکومت دینی حاکم شود و اگر در راس حکومت دینی امانت و ولایت نباشد این دین به انحراف کشیده می‌شود و بنابراین به همین خاطر آیه نازل شده که با معرفی وصی و ولی پیامبر دشمنان به انحراف کشاند دین مأیوس شدند.

قهرمان لو در خصوص اهمیت غدیر با اشاره به فرمایشات پیامبر اسلام عنوان کرد: پدران و مادران به فرزندان و حاضران به غایبان واقعه غدیر را بایر تا قیامت اعلام کنند.

فرمانده سپاه ارومیه با شاره به برگزاری مراسمات و جشن غدیر عنوان کرد: طی سه سال گذشته مراسمات و جشن‌های غدیر در شهر ارومیه به‌خوبی و پرشکوه برگزار می‌شود و طی سالی که مصادف بود با شیوع کرونا این جشن‌ها با اطعام علوی با توزیع ۸۰ هزار پرس غذای گرم شروع شد.

وی ادامه داد: طی سال گذشته برگزاری جشن‌ها در پارک‌ها و مساجد و محلات برگزارشده و امسال برای سومین سال متوالی جشن باشکوه عید غدیر با حضور موکب‌های طولانی در شهر ارومیه شکل‌گرفته است.

وی در خصوص استقبال مردمی عنوان کرد: استقبال مردی از جشن غدیر بسیار باشکوه بود و در محلات نیز جشن‌های به‌صورت خودجوش برگزار شد.

عیوض لو خاطرنشان کرد: در  این موکب‌ها از عموم مردم با شربت و شیرینی پذیرایی می‌شد و طی این دو روز ۸۰ هزار پرس غذای گرم بین عموم مردم توزیع شد و امیدواریم همانند عاشورا اطعام و احسان غذا عمومیت داشته باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14076

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد