شما اینجا هستید

    اجتماعی » افزایش ۴۱درصدی جوجه‌ریزی در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از افزایش 41 درصدی جوجه‌ریزی در استان خبر داد.

 پرویز بستانچی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» از پایداری در تولید و مصرف مرغ در بازار استان آذربایجان غربی خبر داد و اظهار داشت: باتوجه‌به جوجه‌ریزی مناسب در استان روزانه در حدود ۲۰ تا ۳۰ تن گوشت مرغ مازاد بر مصرف آذربایجان غربی تولید می‌شود که این میزان از تولید به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

 وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ‌گونه کمبودی در تأمین گوشت مرغ در بازار استان وجود ندارد و در ماه گذشته به میزان ۵ میلیون و ۶۶۵ هزار قطعه در واحدهای مرغ گوشتی استان جوجه‌ریزی انجام شده است.

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به جوجه‌ریزی مناسب در مرغداری‌های استان عنوان کرد: میزان جوجه‌ریزی در حال حاضر نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش‌یافته است.

 بستانچی اظهار کرد: در خردادماه امسال بیش از ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان انجام شده است که نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته از رشد ۱۹ درصدی برخوردار است.

 وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان خردادماه امسال میزان جوجه‌ریزی در استان به ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: باتوجه‌به اینکه میزان تولید مرغ در استان بیش از مصرف است طی پیگیری انجام شده در راستای افزایش ارزش‌افزوده واحدهای مرغداری و حمایت از این واحدها در جهت تحقق شعار سال، روند صادرات مازاد تولید واحدهای مرغداری استان نیز بیش‌ازپیش تسریع و موانع صادراتی نیز برطرف شود.

 شهبازی خاطرنشان با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه سوم کشوری را در تولید جوجه یک‌روزه گوشتی را دارد عنوان کرد: استان آذربایجان غربی دارای ۸۵۸ واحد مرغداری گوشتی، مادر گوشتی، مرغ اجداد گوشتی، مرغ تخم‌گذار تجاری و پرورش پولت تخم‌گذار است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16167

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد