شما اینجا هستید

    اقتصادی » افزایش۴۰ درصدی اشتغالزایی در معادن آذربایجان غربی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی از افزایش 40درصدی اشتغال در معادن آذربایجان غربی خبر داد.

عبدالحمید سرتیپی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی اشتغال‌زایی در معادن استان آذربایجان غربی اظهار کرد: فعالیت‌های معدنی در این استان رشد قابل‌توجهی داشته است.

وی گفت: از اول سال تا پایان ماه یازدهم، ۱۷۵ محدوده معدنی جدید با صدور پروانه اکتشاف و بهره‌برداری، شروع به تولید انواع مواد معدنی کرده‌اند. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، تنها ۶۵ درصد از این تعداد پروانه صادر شده بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی ادامه داد: از این میان، ۲۶ محدوده معدنی با انجام عملیات اکتشافی کامل، گواهی کشفیه دریافت کرده‌اند و در مرحله نهایی برای ورود به چرخه تولید قرار دارند. برای انجام این عملیات، بیش از ۲۴۹ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است که نشان‌دهنده ۸۸ درصد رشد نسبت به سال گذشته است.

سرتیپی تصریح کرد: از ابتدای سال تا پایان ماه یازدهم، ۵۱ معدن جدید با صدور پروانه بهره‌برداری، شروع به استخراج و تولید مواد معدنی کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۱ درصد افزایش داشته است. این معادن قادر به تولید سالانه یک میلیون و ۶۲۵ هزار تن مواد معدنی هستند که برای راه‌اندازی آن‌ها، بیش از یک هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است. این معادن همچنین زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۵۵ نفر را فراهم کرده‌اند که نشان‌دهنده ۴۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته است.

وی با بیان اینکه معدن‌کاری علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب توسعه فعالیت‌های اقتصادی منطقه نیز می‌شود، گفت: معادن با پرداخت سهم حقوق دولتی از درآمد خود، در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای منطقه نیز سهیم هستند. وی افزود: طی یازده‌ماه امسال، بیش از ۵ هزار و ۱۷۹ میلیارد ریال حقوق دولتی از معادن استان دریافت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۸ درصد افزایش داشته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15621

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد