شما اینجا هستید

    آرشیو » افتتاح ۲ مدرسه استثنایی در آذربایجان‌غربی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» قهرمان رحمانی در گفتگو با خبرنگار درناسسی در خصوص افتتاح مدارس استثنایی که به طور هم‌زمان در سراسر کشور برگزار شد اظهار داشت: استان آذربایجان‌غربی در خصوص راه‌اندازی مدارس استثنایی استان پیشتاز کشوری است و در حال حاضر دو مدرسه استثنایی ۱۲ کلاسه و ۱۰ کلاسه در شهرستان‌های خوی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» قهرمان رحمانی در گفتگو با خبرنگار درناسسی در خصوص افتتاح مدارس استثنایی که به طور هم‌زمان در سراسر کشور برگزار شد اظهار داشت: استان آذربایجان‌غربی در خصوص راه‌اندازی مدارس استثنایی استان پیشتاز کشوری است و در حال حاضر دو مدرسه استثنایی ۱۲ کلاسه و ۱۰ کلاسه در شهرستان‌های خوی و سردشت افتتاح شده است.

رحمانی در خصوص میزان اعتبار تخصیص‌یافته برای احداث این مدارس عنوان کرد: اعتبار هزینه شده به مدرسه ۱۲ کلاسه نزدیک ۱۰ میلیارد تومان و برای شهرستان سردشت ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: امسال ۱۰۰ مدرسه در قالب ۴۵۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش استان شده است و نزدیک به ۱۵ هزار دانش‌آموز از این مدارس تازه‌تأسیس بهره‌مند خواهند شد.

رحمانی با اشاره به اینکه سال مالی گذشته، هزار میلیارد تومان جذب و هزینه مدرسه‌سازی شده است گفت: طی سال تحصیلی گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس اختصاص یافت و در سال تحصیلی جدید نیز تاکنون ۴۰ میلیارد تومان تجهیزات توزیع شده است.

با اشاره به زلزله خوی و تخریب مدارس این شهرستان با قدردانی از زحمات خیرین در این راستان تصریح کرد: ۱۵۵ کلاس درس آسیب‌دیده از زلزله خوی، تحویل آموزش‌وپرورش شهرستان شد که پروژه‌های دیگری نیز در قالب ۱۱۳ کلاس درس در این شهرستان آغاز شده است.

وی با اشاره به اهمیت احداث مدارس ویژه کودکان اوتیسم اظهار کرد: یک مدرسه اوتیسم در مرکز استان احداث شده است که می‌طلبد مدارس اوتیسم دیگری نیز در شهرستان‌ها احداث شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14853

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد