شما اینجا هستید

    اجتماعی » افتتاح طرح تأمین آب شرب روستای مخین

  با حضور امام‌جمعه، فرماندار شهرستان خوی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی و بخشدار قطور طرح تأمین آب روستای مخین افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی، در آئین افتتاح این طرح کریم علی‌نژاد فرماندار شهرستان خوی در سخنانی از زحمات و تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب خوی تقدیر کرد و گفت: اکثر درخواست‌هایی که شوراها و دهیاران محترم روستاهای شهرستان خوی از من دارند مسئله آب است و شرکت آب و فاضلاب خوی نیز همگام با روستائیان است .
وی افزود: اولویت تخصیص منابع در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان خوی با پروژه‌های آب است و ان شاالله بتوانیم مشکل مردم عزیز را رفع کنیم .
در ادامه این مراسم محمد اشرفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی گفت: سه میلیون و شش هزار نفر در شهرها و دو هزار و ۸۰۰ روستای استان زندگی می‌کنند که شرکت آب و فاضلاب استان وظیفه آبرسانی بر آنها را به عهده دارد .
اشرفی تصریح کرد: نزدیک به ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۷ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان هستند . وی افزود: برنامه‌های متعددی برای تأمین آب شرب شهرها و روستاهای سطح استان از محل مختلف از جمله اعتبارات ملی، استانی، سرمایه‌گذاری و ماده ۵۶ داریم و باهمت و تلاش همکاران به سرانجام خواهیم رساند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام این شرکت پروژه‌های محرومیت‌زدایی است که با عنوان جهاد آبرسانی در ۴۰۰ روستا در سطح استان به همت قرارگاه امام حسن مجتبی در حال انجام است .
اشرفی در ادامه خاطرنشان کرد: پروژه‌های میان‌مدت و بلند نیز در شهرستان خوی در حال اجرا داریم که از برنامه‌های میان‌مدت می‌توان به اجرا و تکمیل مخازن در دست‌ساخت اشاره کرد و پروژه بلندمدت نیز انتقال آب از سد آغچای یا الند است .
وی با اشاره به کمک خیرین در طرح تأمین آب روستای مخین گفت: مجمع خیرین آب با مساعدت‌های استاندار محترم تشکیل شده است و انتظار می‌رود خیرین نیز در این حوزه به یاری این شرکت بیایند.
در خاتمه یدالله سلطانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در تشریح پروژه گفت: برای این پروژه ۲۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و دودهنه چشمه بهسازی و همچنین دو هزار و ۵۰۰ متر خط انتقال اجرا شده است .
وی جمعیت بهره‌مند از این پروژه را یک هزار و ۳۰۶ نفر اعلام کرد و افزود: با بهره‌برداری از این پروژه مشکل آب این روستا حل و آب شرب پایدار و سالم و بهداشتی در این روستا جریان خواهد داشت .

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16029

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد