شما اینجا هستید

    اجتماعی » استقلال وکلا مورد حمایت دستگاه قضایی‌است

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌‌غربی گفت: استقلال وکیل و وکلا مورد حمایت دستگاه قضایی‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در آیین گرامیداشت استقلال کانون وکلا با تقدیر از حضور آگاهانه و پرشور مردم در انتخابات اظهار کرد:با برگزاری انتخابات پرشور در کشور و استان حماسه‌ای دیگر در کشور خلق شد.

عتباتی با اشاره به منتخبان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور و عملکرد مناسب آنها در مجلس مایه خیر و برکت و توسعه و رشد میهن اسلامی باشد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی در ادامه به موضوع همایش پرداخت و گفت: نهاد وکالت یک نهاد مهم مدنی، اجتماعی، حقوقی و قانونی هست که می‌تواند در عرصه‌های مختلف جامعه نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: یک بال فرشته عدالت وکیل است که در احقاق حق و اجرای عدالت نقش بسیار مهمی دارد و بال دیگر هم قاضی است که در در جهت احقاق حق و مبارزه با فساد و اجرای عدالت گام برمی دارند.

عتباتی با اشاره روز استقلال وکیل گفت:  باید این روز را گرامی داشت و روحیه و انرژی مضاعف به وکلای عزیز تزریق کرد.

وی به توسعه فرهنگ مصالحه، مدارا و بخشش هم اشاره کرد و گفت: وکلا در این خصوص می‌توانند بسیار مناسب عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی بیان کرد: تقویت همکاری‌ها و همفکری‌ها  لازمه رشد و توسعه تفاهمات و تعاملات علمی و فنی هست که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.

عتباتی به نهادینه کردن فرهنگ مراجعه به وکیل هم تاکید و گفت: مجلس شورای اسلامی هم لازم است حضور وکیل در برخی پرونده‌ها را الزامی کند تا مردم بهتر بتوانند از حقوق خود دفاع کنند.

وی گفت: تخصصی‌سازی وکالت از دیگر ملزومات است که موجب حصول نتایج بهتر در پرونده‌ها می‌شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی به جذب وکیل هم اشاره و گفت: جذب وکیل باید قاعده‌مند باشد و مراحل و چگونگی جذب هم آسیب شناسی شود تا مشکلات مرتفع شود.

عتباتی ادامه داد: جامعه ما از فقر اطلاعات حقوقی رنج می برد باید تلاش شود فرهنگ حقوقی شهروندان را ارتقا بخشیم و مسائل حقوقی را به مردم منتقل کنیم.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به جایگاه وکیل در دستگاه قضایی هم اشاره و گفت: لازمه کار وکالت داشتن استقلال وکیل است و دستگاه قضایی از استقلال وکلا کاملا حمایت می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15624

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد