شما اینجا هستید

    اخبار ویژه » استقرار بیش از ۴۰ موکب در مسیر پیاده رویی دلدادگان حسینی در ارومیه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه از پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی خبر داد و گفت: بیش از 40 موکب در مسیر پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی پذیرای عاشقان حسینی خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری درنا سسی حجت‌الاسلام حسن محمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه در گفتگو با خبرنگار درناسسی از برپایی پیاده رویی دلدادگان اربعین حسینی در روز اربعین خبر داد و اظهار داشت: طی سال گذشته پیاده‌روی جاماندگان اربعین برای نخستین‌بار در ارومیه با مشارکت مجموعه‌های مردمی و هیئات مذهبی ارومیه برگزار شد در این راستا همچون سال گذشته امسال نیز این راهپیمایی و گردهمایی در قالب دلدادگان اربعین برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم راهپیمایی اربعین از میدان شهدا بعد از برگزاری عزاداری مختصر به سمت مزار شهدا برگزار و مراسم اختتامیه آن در مزار شهدا همراه با سخنرانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی برگزار می‌شود و در طول مسیر نیز بیش از ۴۰ موکب حسینی از جمله موکب خدمت‌رسانی اهل‌سنت، دختران انقلاب و هیئات مذهبی و… برای خدمت به زوار دایر خواهد شد.

محمدی یادآور شد: قبل از ظهر روز اربعین تجمع عاشقان حسینی در میدان ولایت‌فقیه برگزار و تا ظهر مراسمات عزاداری با تجمع  و حضور هیئات مذهبی منتخب انجام می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در روز اربعین تصریح کرد: پیاده‌روی دلدادگان اربعین از ساعت ۱۶ شروع و قبل از ظهر نیز عزاداری خیابانی در میدان ولایت فقیه برگزار و ایستگاه‌ها نیز در همان خیابان دایر خواهد بود.

وی با بیان اینکه محوریت برگزاری‌های این مراسمات مردمی است یادآور شد: برای برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین در ارومیه با مجموعه‌های فرهنگی و ارگان‌های مربوطه در این راهپیمایی جلسات متعددی جهت هماهنگی برگزار شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال پرشورتر از سال قبل برگزار شود و بیش از ۲۰ هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کنند.

محمدی تصریح کرد: طی امشب مراسمات عزاداری اربعین حسینی در محلات و مساجد و کوچه‌های تمام نقاط شهر ارومیه برگزار می‌شود .
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ارومیه خاطرنشان کرد: در پایان مراسم زیارت اربعین برگزار و نیم ساعت قبل از اذان مغرب مراسم رسمی پیاده رویی دلدادگان حسینی خاتمه می‌یابد و نماز جماعت در جایگاه شهید باکری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14431

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد