شما اینجا هستید

    اجتماعی » ارومیه با عشق یاد حاج قاسم را گرامی داشت

مردم و مسئولان شهر ارومیه در چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، با حضور در حسینیه ثارالله یاد این شهید بزرگوار را گرامی‌داشتند و عهد و پیمان خود را با راه و منش او تجدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» صبح روز جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ بود که خبر شهادت حاج‌قاسم سلیمانی به گوش همگان رسید شاید درک و باور شهادتش در همان ساعات اولیه سخت بود؛ اما غم عظیم ازدست‌دادن این مرد مقاومت برایمان بسیار سخت و غیرقابل‌باور می‌رسید چهار سال از وقوع این حادثه تلخ می‌گذرد؛ اما باگذشت این سال‌ها هنوز در غم از دست‌دادنش زانوی غم به بغل گرفته‌ایم و آه و حسرت بر دل‌هایمان زبانه می‌کشد و مگر می‌شود این تکیه‌گاه عظیم جهان اسلام و نیروی مقاومت را فراموش کرد.

حاج‌قاسم همچون پدری پر قدرت در برابر دژخیمان سینه سپر کرده و استوار ایستاده بود تا احدی جرات دست‌درازی بر این مرزوبوم را نداشته باشد. این مرد پر صلابت همچون ستونی استوار در کنار رهبر انقلاب ایستاده بود تا گزندی بر این انقلاب وارد نشود.

اما ساعت نحس ۱:۲۰ بامداد چراغ پر فروغ این مرد پر صلابت را خاموش کرد و چه ناجوانمردانه به مقابله این مرد میدان رفتند و چه خبیثانه خواستند وجود نازنین این مرد را از این دیار حذف کنند.

چهار سال در فراغ یار روزها سپری کرده‌ایم؛ اما هر بار که اسم این شهید بزرگوار بر لبانمان نقش می‌بندد بغضی در گلو و غرور وصف‌اپذیر تمام وجودمان را فرامی‌گیرد و اشکی که بی‌اختیار از چشمانمان جاری می‌شود مگر می‌شود این بزرگ‌مرد را فراموش کرد.

امروز روزی دیگری است که آن شب نحس را بر یادمان می‌آورد چهارمین سالگرد شهادتش و مراسم بزرگداشت این شهید بزرگوار در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شده است با دلی پر اندوه و بغضی در گلو به میان مردم می‌روم. اینجا کسانی آمده‌اند که بی‌ریا عرض ارداتی بر حاج‌قاسم سلیمانی کنند مادران شهیدان و خواهران شهیدان آمده‌اند تار باری دیگر عهد و پیمان ببندند که پای‌در رکاب حاج‌قاسم سلیمانی می‌نهد و از این مسیر جدا نخواهند شد.

اینجا کودکان و نوجوانان همچون پدران و مادران خود آمده‌اند تا بگویند اگر حاج‌قاسم رفته است هنوز هم حاج قاسم‌ها مانده‌اند تا ذره‌ای از این خاک پاک به دست نامحرمان نیافتد و جان مال و خود را فدای این میهن و انقلاب خواهند کرد. این اشک‌ها و این حسرت‌ها تضمین‌کننده عهدها و پیمان‌هاست که به ولی‌امر خود نشان دهند که همچون حاج‌قاسم بی‌ریا و پر صلابت در کنار رهبر خود ایستاده‌اند و در برابر مشکلات کمر خم نخواهند کرد و خواهند جنگید.

 

فاطمه دختر محجبه ۱۳ساله که چفیه را حجاب سرخود کرده است پر صلابت از حاج‌قاسم می‌گوید این کودک ۱۳ساله دلی به بزرگی دریا دارد و از صلابت و مهر و عطوفت حاج‌قاسم می‌گوید.
فاطمه با بغضی که در گلو مانده است و چشمان اشک‌آلود آرزویی بر دل داد او می‌گوید حاج‌قاسم کاش بودی تا در کنارت دوباره احساس امنیت می‌کردیم.
او می‌گوید می‌خواهم با حجابم و عفافم دل حاج‌قاسم سلیمانی را شاد کنم و بگوییم که تاآخرین‌نفس ادامه‌دهنده راه تو خواهم بود.

امیرحسین نوجوان ۱۶ساله می‌گوید ما با حضور در این مراسم خواستیم به دشمنان بفهمانیم که هنوز حاج‌قاسم برای مانده زنده هست و ما راه و منش شهید حاج‌قاسم را سرمشق زندگی خود خواهیم کرد و اجاره نخواهیم داد دشمنان با نقشه‌های پلید خود آسیبی به میهن و کشور عزیزمان برسانند.
او ادامه داد: ما عاشق کشور خودمان هستیم و می‌خواهیم همچون حاج‌قاسم در برابر دشمنان استوار باستیم و اجازه ندهیم کسی به فکر نابودی کشور ما باشد.

ما از ذلت به عزت رسیده‌ایم

سردار مجید ارجمندی فر جانشین قرارگاه حمزه در مراسم چهارمین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی و شهید سیدرضی می‌گوید: بنا به فرموده امام خمینی (ره) زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست؛ و همگی ما به‌خاطر زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره سردار دل‌ها در این مکان جمع شده‌ایم و این اجتماع باعث افتخار و مایه فخر است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره)، زمانی که لباس سربازی بر تن حاج‌قاسم کرد گفت: حاج‌قاسم با پوشیدن لباس سربازی با امام خود عهد و پیمان بست با این اقدام خواست نشان دهد که ولی و رهبر خود را تنها نمی‌گذارد.

ارجمندی فر ادامه داد: ملت ایران، حاج‌قاسم و یارانش با ولایت پیمان بستند تا امام‌زمان خود را تنها نگذارند و در این راه همچون خوارج و اهل کوفه بی‌وفایی نکنند و وفادار پیمان شهدا و امام بوده و ادامه‌دهنده راه آنان باشند.

جانشین قرارگاه حمزه با اشاره به برکت این وفاداری عنوان کرد: یکی از بزرگ‌ترین برکات این وفاداری گذشتن از دوران ذلت به دوران عزت است که بعد از گذشت ۴۴ سال از دوران پیروزی انقلاب اسلامی که آرزوی همه پیامبران و امامان بود که حکومت اسلامی را در جامعه پایه‌گذاری کند و روزبه‌روز کره خاکی را با حقانیت خود به تبعیت از خداوند بزرگوار هدایت کنند.

وی تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ملت آگاه و بابصیرت راهشان را گم نکردند و امام‌زمان خود را تنها نگذاشتند و توانستند از دوران ذلت طی مسیر کرده و به عزت برسند.
این مقام مسئول با بیان اینکه مستشاران آمریکایی با حضور خود در ایران حق توحش می‌گرفتند گفت: در حال حاضر دشمنان انقلاب با غرور از این ملت یاد می‌کنند و برای مقابله با جریان مقاومت و رزمندگان و جهادگران این مرز و بود عاجز هستند و بیان می‌کنند از هر طرحی و برنامه‌ای فروگذار نکرده‌اند؛ اما رهبر بزرگ انقلاب با یک سخنرانی تمام نقشه‌های آنان را برهم می‌زند.

ارجمندی فرد با اشاره به فلسفه وجودی حاج‌قاسم سلیمانی عنوان کرد: حاج‌قاسم سلیمانی تربیت شده در مکتب حضرت فاطمه زهرا (س) و سالار شهیدان امام حسین (ع) هست و اگر بخواهیم همه ما مانند حاج‌قاسم باشیم، باید راه او را ادامه دهیم.

وی گفت: تبعبت و بیعت از ولایت حاج‌قاسم را حاج‌قاسم کرد و این شهید بزرگوار تربیت‌یافته مکتب سالار شهیدان بود و در دسته‌های عزاداری و پای منبر بودن علما و مسجد باعث به‌وجودآمدن شخصیتی چون حاج‌قاسم شد و در این محافل راه آزادگی و شناخت حقیقت را به دست آورد.

جانشین قرارگاه حمزه ادامه داد: در حال حاضر اگر ولی‌امر مسلمین دستور و جهاد مقابله با رژیم صهیونیستی را بدهد ما حاضر هستیم در غزه حضور یابیم و به‌جای کودکان بی‌گناه ما شهید شویم.

ارجمندی فر عنوان کرد: حاج‌قاسم بالاترین توان خود را گذاشت داعش از سوریه تکان نخورد و به کشورهای دیگر نفوذ نکند. حاج‌قاسم به برکت استقامت خود یک کشور را در تبعیت خود نگه داشت.

حاج قاسم یک فرد نیست یک مکتب است

قهرمان عیوض لو فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهدا ارومیه در این مراسم اظهار داشت: امروز چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها مرد میدان شهید قدس و کسی که سال‌ها در جستجوی شهدا بود گرد هم آمده‌ایم تا یاد و خاطره این شهید بزرگوار را گرامی بداریم.

وی ادامه داد: شهید حاج‌قاسم سلیمانی سال‌ها به دنبال شهادت بوده و در نهایت به آنچه که لیاقتش بود رسید و همچون علم‌دار کربلا حضرت عباس دستی در بدن نداشت و در هنگام شهادتش دستش از بدنش جدا شد.

عیوض لو گفت: دشمن با خیال خام خودش می‌خواست با حذف فیزیکی او بر خاورمیانه تسلط پیدا کند غافل از اینکه حاج‌قاسم یک فرد نیست؛ بلکه یک مکتب و تفکر و عقیده است.

وی بیان کرد: رزمندگان و نیروی مقامت امروز با الهام از مکتب حاج‌قاسم که آن نیز برگرفته از مکتب امام مکتب عاشورا است پیش رفته و خانه سست و عنکبوتی رژیم غاصب صهیونیستی را آن‌چنان به لرزه درآورده‌اند که نتوانستند خود را جمع کنند.

فرمانده مقاومت بسیج سپاه ارومیه تصریح کرد: ما امروز در این محفل گرد هم آمده‌ایم به حاج‌قاسم بگوییم ما برآن عهدی هستیم که بستیم و به رهبر و مولایمان بگوییم که ایران و آذربایجان پر از غیور مردان و شیر زنانی همچون حاج‌قاسم سلیمانی است و هر روز این درخت تنومند انقلاب را آبیاری می‌کنند.

عیوض لو ادامه داد: هر روز این درختان در خطه جهان اسلام به وجود می‌آید و منتظر هستند تا ۳۱۳ نفر از یاران همچون حاج‌قاسم‌ها در کنار صاحب‌زمان امام‌زمان قرار بگیرند و پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی‌اش برسد.

وی تصریح کرد: رزمایش کمک مؤمنانه به نیابت از حاج‌قاسم و به نیت حضرت فاطمه الزهرا در حال برگزاری است و طی امروز تعدادی از مادران زندانی جرائم غیرعمد آزادسازی و ۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا خواهد شد.

عیوض لو گفت: تعداد ۲۰ هزار بسته کمک معیشتی طی امروز و بین نیازمندان توزیع و در شب یلدا نیز ۴۰ هزار بسته یلدایی باهمت بسیجیان در بین نیازمندان توزیع شده است.

خاطرنشان می‌شود حاج‌قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۹۸ در فرودگاه بغداد به دستور مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، توسط یک پهپاد نظامی به شهادت رسید. وی که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فرماندهان نظامی ایران و منطقه شناخته می‌شد، در طول عمر خود در مبارزه با تروریسم و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت. شهادت او باعث اندوه و غم عمیق مردم ایران و دیگر کشورهای مقاومت شد و موجی از اعتراضات و انتقادات علیه آمریکا و هم‌پیمانان آن در جهان به وجود آورد. شهید سلیمانی به‌عنوان یک الگوی اخلاص و عمل مورد تحسین و تقدیر قرار گرفت و روز شهادت او به نام «روز جهانی مقاومت» نام‌گذاری شد.

گزارش از رقیه وکیلی

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15209

برچسب ها:
مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد