شما اینجا هستید

    آرشیو » احداث بزرگترین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی کشور در آذربایجان غربی

معاون اقتصادی استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به فراهم بودن زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان گفت: باتوجه‌به صدور مجوزهای لازم به‌زودی بزرگ‌ترین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی کشور در استان احداث می شود .

به گزارش پایگاه خبری درنا سسی، جواد کرمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار درناسسی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به احیای واحدهای تولیدی راکد اظهار داشت: در آذربایجان غربی برای رفع مشکل این واحدها با حضور مدیران مرتبط، در یکشنبه‌های حمایت از تولید با جدیت دنبال می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: از مجموع ۴۴۸ مصوبه که در جریان بازدید از واحدهای تولیدی استان در قالب یکشنبه‌های حمایت از تولید تصویب شده، طی ۸۲ یکشنبه تولید ۷۰ درصد مصوبات اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه تلاش بر این است تا تمامی واحدهای راکد و نیمه راکد به چرخه تولید بازگردانده شوند گفت: تعداد مصوبات اجرای شده قطعی ۲۲۳ است که ۷۰ درصد مصوبات تاکنون اجرایی شده است.
کرمی از برگزاری ۸۲ یکشنبه حمایت از تولید در آذربایجان غربی خبر داد و اضافه کرد: در قالب یکشنبه‌های حمایت از تولید طی امسال ۱۹ بازدید از ۶۳ واحد به‌عمل‌آمده است که طی امسال ۱۱ واحد راکد آن احیا شده، در کل واحدهای راکدی که از اول دولت سیزدهم تاکنون احیا و به چرخه تولید بازگشته است ۲۴۰ واحد تولید است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: طی امسال شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان بودیم که در سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری ۸٫۶ و رتبه ۱۵ کشوری را داشتیم و طی امسال نرخ بیکاری به ۶٫۷ درصد کاهش‌یافته است که باتوجه‌به سال گذشته ۰٫۷ درصد کاهش‌یافته است.
کرمی عنوان کرد: باتوجه‌به کاهش نرخ بیکاری می‌توان بیان کرد که بخش خصوص تأثیر بسزایی دراین‌خصوص داشته است .
وی تصریح کرد: در هفته دولت تعداد ۶۲ پروژه عمرانی و اقتصادی افتتاح و کلنگ‌زنی شده است که پنج مورد از کلنگ‌زنی در حدود بیش از هشت هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است .
کرمی گفت: باتوجه‌به بازگشایی بازارچه‌های مرز تمرچین بیش از یک میلیارد دلار محصول صادر شده که برابر چهار کشور اروپای صادرات در این مرز انجام شده است.
وی یادآور شد: معدن تیتانیم قره‌آغاج ارومیه، بزرگ‌ترین معدن تیتانیم کشور بعد از ۲۰ سال رکود با رایزنی‌های انجام شده وارد فاز اجرایی شده و با راه‌اندازی این معدن بیش از نیمی از نیاز تیتان کشور تأمین می‌شود.
کرمی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای بین سه شرکت بزرگ صنعتی و معدنی کشور در قالب یک کنسرسیوم به همراه شرکت دارنده پروانه بهره‌برداری برای بهره‌برداری از معدن منعقد شده است گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاران در مرحله نخست ۵۰۰ میلیون یورو برای استخراج و احداث کارخانه استحصال هزینه خواهند کرد و در سال‌های آینده این سرمایه‌گذاری نسبت به پیشرفت طرح افزایش خواهد.
معاون اقتصادی استانداری آذربایجان غربی با اشاره به فراهم بودن زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان در بخش‌های مختلف تصریح کرد: باتوجه‌به صدور مجوزهای لازم به‌زودی بزرگ‌ترین پایانه صادراتی محصولات کشاورزی کشور در ارومیه احداث می‌شود.
کرمی با اشاره به افتتاح منطقه ویژه سرو که با ورود شخص استاندار انجام شد یکی از اقدامات مهم و شاخص در استان به شمار می‌رود یادآور شد: تردد از مرز تمرچین برای شناساندن این مرز به‌عنوان مرز تجاری و صادرات محصولات بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14451

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد