شما اینجا هستید

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی آذربایجان غربی‌ گفت: طرح «سرباز صنعت» در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی « درناسسی» رسول خداوردی‌وند، رئیس دانشگاه فنی و حرفهای آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ابن دانشگاه برگزار شد با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات این دانشگاه در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی اظهار کرد: در استان آذربایجان‌غربی تعداد چهار آموزش کده فعال است که تعداد ۳۹۴۹ نفر دانشجو در مقطع کاردانی و در مقطع کارشناسی ناپیوسته ۲۳۳۶ مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: این دانشگاه با توجه به نیازهای بازار کار و صنایع استان، دانشجویان را در رشته‌های مختلف فنی و حرفهای آموزش می‌دهد و در زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار فعالیتهای متنوعی انجام می‌دهد.

خداوردی‌وند از تعداد دانشجویان و رشته‌های تحصیلی در دانشگاه خود خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۶ رشته در مقطع کاردانی و ۴۸ رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته در چهار دانشکده فنی و حرفهای در استان وجود دارد و ۶۲۸۵ دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

وی تاکید کرد: دروس عملی و کارگاهی ۷۰ درصد از برنامه درسی دانشجویان را تشکیل می‌دهند و دانشجویان با استفاده از تجهیزات و امکانات مدرن آموزشی، مهارتهای لازم را کسب می‌کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای قاضی طباطبایی آذربایجان غربی‌افزود: طرح «سرباز صنعت» در مناطق مختلف استان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف زمینه‌سازی برای انتقال خدمت سربازی دانشجویان و نیروهای دارای مهارت به صنایع اجرا می‌شود

خداوردی‌وند گفت: در این زمینه با قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) نیز قراردادی منعقد کرده‌ایم، تا سربازان بعد از اینکه آموزش‌های نظامی را دیدند، در صنایع وابسته به موسسه امین متناسب با رشته مهارتی خود مشغول فعالیت شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفهای آذربایجان غربی همچنین از برگزاری اولین همایش دانشگاه، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی در این دانشگاه خبر داد و گفت: این همایش با حضور صاحبان صنایع و کارآفرینان استان و با هدف بررسی نقش دانشگاه در توسعه اقتصاد مقاومتی و تولید ملی و ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت برگزار خواهد شد. وی اضافه کرد: این همایش روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۲ در دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید قاضی طباطبایی آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15506

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد