شما اینجا هستید

    آرشیو » آتش‌نشانی ارومیه با کمبود نیرو انسانی و تجهیزات مواجه است

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: یکی از مشکلات اساسی این سازمان کمبود نیروی انسانی و تجهیزات است.

حسین سرباز رشید در گفت و گو با خبرنگار ارومtv، آتش‌نشانی را از پرخطرترین شغل‌های جهان بیان کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی این سازمان کمبود نیروی انسانی و تجهیزات است.

وی افزود: به ازای هر دو هزار و ۵۰۰ نفر در شهر باید یک آتش نشان باشد در حالی که تعداد آتش‌نشان متخصص در سطح شهر  ۲۴۰ نفر  است که باید به ۳۸۰ نفر افزایش یابد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه تصریح کرد: همچنین عمده مشکل سازمان آتش‌نشانی این شهرستان کمبود تجهیزات و فرسوده بودن خودروهای آتش‌نشانی است که باید جبران شود.

وی بیان کرد: برای ۸۵۰ هزار شهروند ارومیه باید ۱۵ ایستگاه وجود داشته باشد در حالی که این تعداد در شهر ۱۰ ایستگاه است.

سرباز عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، یک‌هزار و ۱۱۵ ماموریت توسط آتش‌نشانان در شهر ارومیه انجام شده است

وی  گفت: بیش از ۹۵ درصد تماس شهروندان با آتش‌نشانی این شهرستان، مزاحمت تلفنی و غیرمرتبط با وظایف این سازمان است که این اقدام موجب تاخیر در امدادرسانی نیروهای آتش نشانی می‌شود.

وی افزود: در طول روز به طور میانگین ۴۰۰ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی ارومیه گرفته می‌شود که از این تعداد تنها پنج تا ۱۰ مورد مربوط به وظایف این سازمان شده و بقیه به خاطر این که ارتباطی با وظایف این سازمان ندارد، مزاحمت تلفنی محسوب می‌شود.

سرباز بیان کرد: شهروندان شماره‌های امدادی را به خاطر بسپارند و برای هر مساله جزئی با سامانه ۱۲۵  تماس نگیرند تا انرژی و وقت آتش‌نشانان برای انجام ماموریت‌های مختص این سازمان صرف شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=11992

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد