true
true
true
به گزارش خبرنگار اقتصادی وزیر راه و شهرسازی و فرمانده قرارگاه خاتمالانبیاء امروز پس از بازدید از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از عملیات اجرایی پیشرفت پروژه راهآهن سریعالسیر تهران-قم-اصفهان بازدید کردند. این پروژه که برای اولین بار در کشور اجرا میشود به پیمانکاری قرارگاه خاتمالانبیاء و کارفرمایی دولت اجرا میشود. بنابراین گزارش، سردار عبادالله عبداللهی […]
به گزارش خبرنگار اقتصادی وزیر راه و شهرسازی و فرمانده قرارگاه خاتمالانبیاء امروز پس از بازدید از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از عملیات اجرایی پیشرفت پروژه راهآهن سریعالسیر تهران-قم-اصفهان بازدید کردند.
این پروژه که برای اولین بار در کشور اجرا میشود به پیمانکاری قرارگاه خاتمالانبیاء و کارفرمایی دولت اجرا میشود.
بنابراین گزارش، سردار عبادالله عبداللهی در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی این پروژه بیان کرد: پروژه راهآهن سریع السیر تهران-قم-اصفهان به عنوان یک ابرپروژه مطرح است و باید به عنوان یک ابرپروژه باشد اما ما از روند این پروژه، مطالعات و همه موارد آن فعلاً رضایت خاصی نداریم.
سردار عبداللهی افزود: این پروژه در دو قطعه تهران تا قم و قم تا اصفهان اجرا خواهد شد که روسازی قم تا اصفهان 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بنابراین گزارش مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور در حاشیه این بازدید درباره راهآهن سریعالسیر تهران – قم – اصفهان بیان کرد: اعتبارات اسنادی راهآهن تهران- قم- اصفهان گشایش یافت و هماکنون این پروژه در 2 فاز تهران – قم – اصفهان فعال است.
وی با بیان اینکه این پروژه اولین پروژه قطار سریعالسیر در کشور است، گفت: پیمانکار در محل اجرا مستقر شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء به عنوان پیمانکار این پروژه با جونیت چینی که LC را آورده است در این پروژه فعال هستند.
وی ادامه داد: در بخش قم تا اصفهان زیرسازی 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بخش تهران تا قم در مرحله فاز صفر مطالعاتی است.
نورزاد با بیان اینکه شرکت آزمایشگاهها در این پروژه مستقر شده است، بیان کرد: برنامهریزی میکنیم که در فرودگاه امام خمینی (ره) ایستگاه قطار وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: در بخشی از این مسیر از کیلومتر 209 به بعد در 35 کیلومتر مشکل تملک اراضی در منطقه اصفهان داریم که 9 کیلومتر آن منابع طبیعی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:در تعیین موقعیت ایستگاه اصفهان و عبور به سمت شیراز مطالعاتی قبلاً در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل انجام شده بود.
لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=10608
true
true
true
شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید
- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد
true