شما اینجا هستید

    اجتماعی » ۳۱۲کلاس درس در آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی از بهره برداری ۳۱۲ کلاس درس همزمان با دهه فجر در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «درناسسی» قهرمان رحمانی، با بیان اینکه در دهه فجر امسال ۸۱ مدرسه با ۳۱۳ کلاس درس افتتاح و تحویل دستگاه بهره‌بردار می‌شود، افزود: سرانه فضای آموزشی در استان در سال ۹۳ حدود سه متر و ۱۸ سانتی‌متر بود، هم اکنون به ۴.۲۵ متر مربع رسیده است.

وی با بیان اینکه، میزان سرانه در این استان قابل مقایسه با سایر مناطق کشور نیست و در استانداردسازی هم نیازمند توجه ویژه به مناطق محروم هستیم، افزود: توجه به مناطقی که سرانه آموزشی پایینی دارند جزو سیاست‌ها و اولویت‌های دولت است و در استان نیز این سیاست دنبال می‌شود و مناطقی که سرانه آن‌ها از متوسط استانی پایین‌تر باشد مورد توجه بیشتر قرار می‌گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی توسعه فضا‌های آموزشی را از اولویت‌های این اداره‌کل عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا، بیشتر طرح‌های عمرانی آموزشی در استان در شهرستان‌هایی اجرا می‌شود که از نظر سرانه آموزشی کم برخوردارند.

وی با بیان اینکه، استاندارد کشوری فضای آموزشی ۵.۲۲ متر مربع به ازای هر فرد است که امید است در دهه فجر به این استاندارد برسیم، افزود: ۹۰ درصد اعتباراتی که سال گذشته استاندار آذربایجان‌غربی مصوب کرده بود تخصیص یافته است که با این اعتبارات ۱۰۰ مدرسه و ۴۵۰ کلاس درس ساخته شده است.

رحمانی بیان کرد: این تعداد مدرسه ساخته شده در اختیار ۱۳ هزار نفر دانش‌آموز قرار می‌گیرد که بیش از ۶۰ درصد این فضاها در هفته دولت و ابتدای مهرماه افتتاح شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در هفته دولت امسال ۳۵ هزار متر مربع فضا تحویل آموزش و پرورش آذربایجان غربی شد عنوان کرد: با این رقم رتبه پنجم کشوری را در ساخت فضای آموزشی کسب کردیم.

خاطرنشان می‌شود؛ در ناحیه یک و دو ارومیه شاهد کمبود فضای آموزشی هستیم که امسال با پیگیری‌ها و تاکید استاندار آذربایجان غربی مقرر شده تا در کوی بادکی ارومیه با اختصاص ۱۸ هزار متر‌مربع زمین یک مدرسه ۲۴ کلاسه برای رفع مشکل این منطقه احداث شود.

انتهای خبر/

و

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=15393

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد