شما اینجا هستید

    اخبار ویژه » کشف کالای قاچاق در نوار مرزی آذربایجان غربی

فرمانده مرزباني آذربايجان غربي از کشف کالاي قاچاق به ارزش 11ميليارد و 70 ميليون ريال در نوار مرزي استان خبر داد.

محمد احمدی از کشف کالای قاچاق به ارزش ۱۱میلیارد و ۷۰ میلیون ریال در نوار مرزی استان خبر داد. اظهار کرد: مرزداران این فرماندهی با اشراف اطلاعاتی و تشدید اقدامات کنترلی در مرز، طی چند عملیات دقیق توانستند مقادیر قابل‌توجهی کالای قاچاق را کشف و ضبط کنند.

وی افزود: طی این عملیات، مرزبانان توانستند تعداد ۳۰ هزار نخ سیگار، ۳ هزار لیتر سوخت، ۲۴۰ متر پارچه، ۳۸۰ کیلوگرم بذر آفتاب‌گردان، ۸۰ کیلوگرم فندق، ۵۷ عدد کوله‌پشتی، ۱۹ عدد دستگاه ضبط صدا، ۲۲ عدد زیلو، ۲۱ جفت کفش خارجی و چند قلم کالای قاچاق دیگر را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی با اشاره به ارزش ۱۱ میلیارد و ۷۰ میلیون‌ریالی کشفیات، خاطرنشان کرد: در این عملیات ۴ نفر متهم دستگیر و ۴ دستگاه خودرو نیز توقیف شد که با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

احمدی با اشاره به پیامدهای زیان‌بار قاچاق خاطرنشان کرد: مرزبانان این استان با همکاری مرزنشینان به طور شبانه‌روزی بااقتدار کامل در مقابل هرگونه قاچاق کالا ایستادگی می‌کنند. وی افزود: مرزبانی استان آذربایجان غربی با بهره‌گیری از فنّاوری‌های جدید و به‌روزرسانی اطلاعات، توانسته است با افزایش دقت و سرعت در کشفیات، گام‌های مؤثری در جهت کاهش قاچاق بردارد.

احمدی یادآور شد: همکاری مردمی و مشارکت آن‌ها در گزارش موارد مشکوک به قاچاق، نقش بسزایی در موفقیت عملیات مرزبانی دارد. او از مردم خواست تا با گزارش هرگونه فعالیت مشکوک، به نیروهای مرزبانی در حفاظت از اقتصاد کشور و مبارزه با قاچاق یاری رسانند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی یادآۀور شد: افزایش همکاری‌های بین‌المللی با کشورهای همسایه و تبادل اطلاعات با نهادهای مرتبط، می‌تواند به کاهش قاچاق و ارتقای امنیت مرزی کمک شایانی کند. وی افزود که آموزش‌های مستمر و تجهیز نیروهای مرزبانی به فناوری‌های نوین از جمله استفاده از پهپادها و سیستم‌های رصد هوشمند، از برنامه‌های آینده مرزبانی استان برای مقابله با قاچاق است.

احمدی یادآور شد: مرزبانان آذربایجان غربی همواره آماده‌اند تا با تلاش و فداکاری، امنیت مرزها را تامین کنند و با هرگونه تهدیدی که از سوی قاچاقچیان ایجاد می‌شود، به شدت مقابله کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=16271

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد