شما اینجا هستید

    تیتریک » پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی تردد زائران از مرز تمرچین

دبیر جبهه فرهنگی، اجتماعی انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به فراهم سازی و توسعه زیر ساخت های مرز تمرچین از پیش بینی افزایش 10 درصدی تردد زائران از این مرز خبر داد.

به گزارش پایگاخه خبری اروم tv،مهدی حقی دبیر جبهه مردمی فرهنگی – اجتماعی انقلاب اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار اروم tv اظهار داشت: باتوجه‌به تردد زائران از مرز تمرچین، طی دو سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های لازم برای توسعه زیرساخت‌ها در این مرز فراهم شده است

وی با بیان اینکه مرز چین از سوی وزارت کشور به‌عنوان مرز تردد برای اربعین در نظر گرفته شده است عنوان کرد: بازگشایی مرز تمرچین نیز طی امسال موجب افزایش تردد زائران به کربلا می‌شود و انتظار می‌رود تردد زائران نسبت به سال گذشته در این مرز ۱۰ برابر افزایش یابد.

دبیر جبهه مردمی فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی از آب‌وهوایی مناسبی نسبت به مرزهای دیگر کشور برخوردار بوده و بهترین مسیر برای تردد زائران به عراق و کربلای معلی است.

وی با اشاره اجتماع بزرگ اربعینی‌ها در حسینیه ثارالله ارومیه تصریح کرد: همایش اربعینی‌ها با حضور وزیر کشور و سخنران ویژه حاج شیخ حسین انصاریان و حاج حسین یکتا در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار می‌شود.

حقی در خصوص این همایش خاطرنشان کرد: اجتماع بزرگ شمال غرب کشور با حضور استان‌های معین معرفی شده از وزارت کشور گیلان، آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل باهدف ارزیابی ظرفیت موجود در مرز تمرچین در ارومیه برگزار می‌شود.

دبیر جهبه فرهنگی، اجتماعی انقلاب اسلامی آذربایجان غربی یادآور شد: عوامل دخیل در پیاده رویی اربعین و موکب داران طی روز پنج شنبه از ظرفیت هایی موجود در مرز تمرچین دیدار کردند.

خاطرنشان می شود در اربعین امسال ۶ مرز مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، تمرچین و باشماق برای تردد زائران اربعین فعال است. با توجه به اینکه نیمه شهریور، اربعین است، پذیرش زائران از اواخر مردادماه آغاز خواهد شد و همه علاقه‌مندان زیارت اربعین باید در سامانه سماح نام‌نویسی کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه مطلب : https://dornasasi.ir/?p=14334

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد
مطالب مشابه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد